• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Marktonderzoekdesign

door de boom het bos zien
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

30,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Marktonderzoekdesign
Marktonderzoekdesign
Als nieuw
30,30
ISBN
9789024434947
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
240

Waar gaat het over?

Door de bomen het bos niet meer zien. Het is een gevoel dat (young) professionals nietvreemd is wanneer zij hun onderzoek opzetten. Inderdaad kan de veelheid aan keuzes enonderzoekmethoden het zicht belemmeren op dat waar het eigenlijk om gaat. Met behulpvan een ‘onderzoekboom’ geeft dit boek je inzicht in de diversiteit aan onderzoektechniekendie je in kunt zetten bij marktonderzoek.Het begint allemaal onder de grond, met de wortels van marktonderzoek. Die bestaanuit begrippen als validiteit en betrouwbaarheid, maar ook uit een onderzoekende houdingen ethisch handelen. In de stam volgen de onderzoekstappen, vanaf de aanleiding totaan de keuze voor een specifieke onderzoektechniek. De verschillende technieken zijn deuitlopers van een drietal dikkere takken: deskresearch, verbaal onderzoek en observatie.Het boek eindigt met een toelichting op de wijze waarop je je resultaten kunt analyseren.In dit boek ontdek je stapsgewijs hoe je op een gestructureerde, creatieve en logischemanier marktonderzoek ontwerpt. Tal van voorbeelden helpen daarbij. Steeds wordt delink gelegd met het concrete marketingvraagstuk waar het om draait. Je vindt onder meerantwoorden op: Welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek? Hoe onderzoek je eencustomer journey? Hoe achterhaal je de koopcriteria van potentiële klanten?Dit boek maakt (markt)onderzoek eenvoudiger, toepasbaarder en toegankelijker.Marktonderzoekdesign is voor iedereen die marktonderzoek ontwerpt en voor studenten in het hoger onderwijs die in hun stage- en afstudeerperiode zitten.‘We zijn van nature nieuwgierige wezens. Onderzoeken zit gewoon in onze genen’ aldus auteur Iris van Hest. Van Hest behaalde haar Master Marketing Management aan de universiteit van Tilburg. Nu is ze als docent Marktonderzoek & Marketing verbonden aan Fontys Hogescholen. Ze ziet het als haar missie om onderzoek toegankelijk, logisch en praktisch te maken, zowel voor studenten als professionals.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

Roelof Kooiker
Marktonderzoek
8,00
Alexander Osterwalder
Business model generatie
33,30
31,00
42,95
Daniel Kahneman
Ons feilbare denken
13,95
Martin van der Sluis
Commerciële calculaties 1
sorry, niet op voorraad
Martin van der Sluis
Commerciële calculaties 1
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Robin van der Werf
Basisboek sales
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad