Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Business model generatie

Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

10,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Business model generatie
Business model generatie
Echt gebruikt
10,80
834001494
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789013074086
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
281

Waar gaat het over?

Interne discussies over het juiste bedrijfsmodel verzanden vaak in begrippenstrijd en wederzijds onbegrip.
De aanpak van de Zwitserse wetenschapper Alex Osterwalder biedt nieuwe mogelijkheden.
Zijn boek over Business Model Generation is een wereldwijde hit.

Het ideale businessmodel vergemakkelijkt intern de discussie over de koers van de onderneming, en
is dusdanig helder opgeschreven dat iedereen het begrijpt en vanuit hetzelfde punt vertrekt.
'Geen sinecure in de praktijk, want mensen kunnen strategische concepten niet makkelijk in woorden omschrijven.'

nieuw businessmodel

Het model van Osterwalder is zeer geschikt om een nieuw businessmodel systematisch te bedenken, te ontwerpen en te implementeren.
Aan de hand van negen basisbouwstenen zie je in één oogopslag hoe een bedrijf geld kan verdienen.

Die bouwstenen zijn:

- klantsegmenten,
- waardeproposities,
- kanalen,
- klantrelaties,
- inkomstenstromen,
- key resources,
- kernactiviteiten,
- key partners
- en kostenstructuur.

wendbaar en flexibel

De kracht van dit model is dat Osterwalder het heel sterk heeft weten te visualiseren, en laat zien hoe die bouwstenen in elkaar grijpen.

Of je nou succesvol bent of niet, je moet als ondernemer voortdurend nieuwe businessmodellen genereren, is het credo van Osterwalder.
Want alleen dan blijf je wendbaar en flexibel en kun je snel inspelen op bewegingen van concurrenten.
Dit handboek is daarbij een uitstekend hulpmiddel.

Bedrijven als 3M, Ericsson, Telenor en in Nederland TeleAtlas, KPN, ASR Verzekeringen en Pricewaterhouse Coopers werken al met het model van Osterwalder.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
40% korting
nog 1 op voorraad
11,00 6,60
René Grotens
Kwetsbaar in Balans
40% korting
nog 1 op voorraad
18,40 11,04
Dominique Haijtema
Leiderschap is een keuze
nog 1 op voorraad
9,50
70% korting
nog 1 op voorraad
34,40 10,32
Dees Van Oosterhout
Politieke intelligentie
Tweedehands Als nieuw
25,00
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
40% korting
nog 1 op voorraad
11,00 6,60
René Grotens
Kwetsbaar in Balans
40% korting
nog 1 op voorraad
18,40 11,04
Dominique Haijtema
Leiderschap is een keuze
nog 1 op voorraad
9,50
70% korting
nog 1 op voorraad
34,40 10,32
Dees Van Oosterhout
Politieke intelligentie
Tweedehands Als nieuw
25,00

Anderen bekeken ook

Mary A. Coulter
Management
34,15
39,55
Mary Coulter
Management
15,85
Geef me een seintje
K.J. Alsem, E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning
Geef me een seintje