• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Alles over het kopen van tweedehands boeken

Koop je voor het eerst een tweedehands boek bij BoekenBalie? Dan begrijpen we dat je wat vragen hebt. We doen ons best om zoveel mogelijk van je vragen hier te beantwoorden. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@boekenbalie.nl.



Veelgestelde vragen


Bestelling plaatsen
Kies een mooi boek uit en doe 'm in je winkelmandje. Je doet dit door de roze knop een tikje te geven. Je ziet dan meteen wat je gaat betalen, inclusief eventuele verzendkosten. 
Klik op 'bestellen' en voer eventueel je kortingscode in. 
Klik op 'ik ga bestellen' en log in als je al een account hebt. Zo niet, maak er dan eentje. 
Na het inloggen zie je een overzicht van je gegevens, de bezorging en betaalmethode. 
Betaal met iDEAL of creditcard en klik op 'betalen'. 
Je krijgt een bevestigingsmail, zo blijf je op de hoogte van je bestelling. Ga maar alvast een plekje vrijmaken op de boekenplank!
Koop je een boek bij ons? Dan vragen we verzendkosten. Maar, bestel je voor €40,- of meer of ga je voor 4 boeken of meer? Dan zeggen wij: de verzendkosten zijn voor ons!

Bezorging & Levertijd
In het weekend doen we even niks, dus je bestelling gaat maandag de deur uit. De volgende dag heb je 'm meestal al in huis. Bestel je vrijdag na 15 uur? Dan is je pakketje dinsdag bij je. Maar hey, we zijn wel afhankelijk van onze vrienden bij PostNL en DHL.
Bestel je op werkdagen voor 15:00u? Dan geven we je pakketje dezelfde dag nog mee aan de bezorgdienst. De volgende dag staat de bezorger dan al voor je deur. Maar er kan natuurlijk wel eens een vertraging zijn natuurlijk. Heb je geen pakketje ontvangen? Check eerst even de Track and Trace code. Heb je na een week nog steeds niets? Neem dan even contact met ons op via klantenservice@boekenbalie.nl. We helpen je graag verder!
Geen zorgen, we hebben alles in de hand. Soms is er een kleine tegenslag, zoals een sorteerfout of feestdagendrukte. Het kan ook zijn dat de track-and-trace verkeerde informatie doorgeeft. Dit komt omdat het pakketje in het depot al gescand is, maar daarna niet door de postbezorgers zelf. Ze hebben namelijk niet altijd een scanner. Het is onderweg en ligt binnen een paar dagen alsnog op je deurmat. 

Een kleine kans, maar als je na 7 dagen niets hebt ontvangen, laat het ons weten. Dan kunnen we een onderzoek starten en je een nieuwe zending sturen. We zijn pas tevreden wanneer jij dat bent.

Kwaliteit Tweedehands boeken

Een tweedehands boek dat 'als nieuw' wordt omschreven is in zeer goede staat waar eventuele lichte gebruikssporen (zoals een lichte vouw in de rug) aanwezig kunnen zijn en mogelijke verkleuring van de bladzijden door de leeftijd van het boek.

Bij een boek dat 'een beetje gebruikt' is kan er op verschillende manieren iets mee aan de hand zijn, zoals leesvouwen in de rug, ezelsoren, vlekjes, verkleuring, deukjes, krasjes of lichte slijtage. Ook kan er een boodschap of stempel voorin of achterin staan (dit staat altijd bij het commentaar vermeld).

Een boek dat een beetje gebruikt is mag niet veel of verschillende beschadigingen bevatten, als dit wel het geval is, dan wordt het gekwalificeerd als 'echt gebruikt'. Ook boeken die gemarkeerd zijn op enkele pagina's, met potlood onderstreept, of waarin geschreven is, vallen onder de kwalificatie 'echt gebruikt'.

De aangeboden boeken zijn altijd leesbaar en compleet. Als er iets ontbreekt bij een boek wordt dit altijd extra vermeld in de opmerkingen die bij het boek staan. Let op, al onze boeken krijgen een kwalificatie mee, let op voornoemde beschrijvingen.

De kwaliteit van BoekenBalie is dat wij alle boeken met de hand controleren. Zo wordt de eerste selectie gemaakt. De goede boeken worden vervolgens allemaal schoongemaakt en ontdaan van zoveel mogelijk gebruikerssporen. Zo heb je in veel gevallen een tweedehands boek dat bijna niet van nieuw te onderscheiden is.

Deze code werkt meestal niet meer. We kunnen niet beloven dat hij nog werkt voor de e-learning module van het boek. We kunnen het zelf namelijk niet checken, want dan is hij meteen ongeldig.
Is het boek niet wat je verwachtte? Check eerst of het voldoet aan onze kwaliteitsnormen. Vind je antwoord bij 'veelgestelde vragen' onder 'Wat is de kwaliteit van een tweedehands boek bij Boekenbalie?'. 
Is het boek niet in orde? Maak een foto van de schade en mail die naar: klantenservice@boekenbalie.nl.

Retourneren
Je mag 30 dagen nadenken over je aankoop. Is je boek niet wat je ervan verwachtte? Stuur het dan gratis terug. Je krijgt je geld binnen 5 dagen na ontvangst van je retour terug. Als je je hele bestelling terugstuurt, krijg je ook de verzendkosten terug. 
Wil je een boek terugsturen? Hier vind je het retourformulier.
Je krijgt van ons een retourlabel of QR-code via e-mail. Pakketje afgeven? Kan bij een DHL locatie, lekker in de buurt. Zodra het pakketje bij ons binnen is, storten wij je geld terug. Meestal binnen 5 werkdagen na ontvangst van je retour. We houden je op de hoogte.
Meestal is dat binnen 5 werkdagen nadat je retour bij ons is bezorgd. We houden je op de hoogte via e-mail. Zodra je retour is verwerkt, betalen we je terug.

Betaling
Je ontvangt altijd een btw-factuur binnen één dag na je bestelling. Wij kopen onze boeken van particulieren zoals jij en ik, hierover wordt geen btw berekend. Bedrijven, let op! Er komt dus geen btw op de factuur die je kunt terugvragen of verrekenen.
Je kunt kiezen uit de gebruikelijke opties:
  • iDeal
  • CreditCard
  • BanContact

Klantenreviews
Waarom reviews bij BoekenBalie? Simpel. Ze geven je inzicht in hoe anderen onze boeken ervaren. Je schrijft een review, anderen lezen het, voilà, keuzes worden makkelijker gemaakt.
Niet zomaar iedereen. Alleen klanten die echt iets hebben gekocht. Zo weten we zeker dat de feedback echt is. Anderen mogen ook wat zeggen, maar dat markeren we apart.
De meeste BoekenBalie-reviews op Trustpilot komen van klanten die net iets hebben gekocht. Na een aankoop sturen wij automatisch een uitnodiging om een review achter te laten. Deze reviews krijgen het label “geverifieerde aankoop,” wat betekent dat de reviewer daadwerkelijk iets bij BoekenBalie heeft gekocht. Dit maakt de feedback betrouwbaar.
Google reviews zijn doorgaans betrouwbaar omdat ze rechtstreeks van klanten komen die hun ervaringen delen. Google controleert reviews op ongepaste of verdachte inhoud en hanteert strikte richtlijnen tegen nep-reviews, zodat je kunt vertrouwen op wat je leest.
BoekenBalie kan geen duimpjes omlaag aanpakken. Alleen Trustpilot kan oordelen over ongepaste of misleidende teksten. Ook is het voor BoekenBalie uit den boze om zelf beoordelingen te posten of te betalen voor valse lof. Je ziet dus zowel juichende als kritische geluiden, voor een realistisch beeld van de klanttevredenheid.
Nee hoor, dat laten we niet toe. We houden van echte, ongekleurde feedback. Dus betalen voor een review? Of een gratis product voor een review? Dat doen we niet aan.
Om een review over je ervaring met BoekenBalie te schrijven, kun je gebruikmaken van het platform Trustpilot
Of zoek BoekenBalie op via Google, hier kun je ook een review achterlaten.