• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Voor een goede zaak

sociaal ondernemen in theorie en praktijk
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

11,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Voor een goede zaak
Voor een goede zaak
Als nieuw
11,95
ISBN
9789046904565
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2015
Aantal pagina’s
334

Waar gaat het over?

In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars van nieuwe businessmodellen en de organisatie van communities en crowds. Sociaal ondernemers streven naar betekenisvol leven en werken, naar maatschappelijke waarde en een positieve impact op mens en milieu. Voor een goede zaak is het eerste boek in het Nederlands met een uitgebreid overzicht van de stand van zaken van sociaal ondernemen en een samenhangende bespreking van theorie en praktijk. Sociaal ondernemen komt aan bod in de volle breedte: de Nederlandse maatschappelijke context, internationale ontwikkelingen, de bedrijfsvoering (management, marketing, financiering en impactmeting) en de overvloed aan resources waaruit sociaal ondernemingen kunnen putten. Dit alles geïllustreerd met veel inspirerende voorbeelden uit binnen- en buitenland. Het boek besluit met een typologie en een uitnodiging tot nader onderzoek. Voor een goede zaak' is geschikt voor studenten aan sociale en economische opleidingen op hbo en wo niveau. Daarnaast is deze uitgave interessant voor ondernemers en beleidsmedewerkers. Marianne Dagevos is zelfstandig onderzoeker, tekstschrijver en gastdocent, gespecialiseerd in sociaal ondernemerschap en maatschappelijke vernieuwing. Jiske Kiers is master Global Business and Stakeholder Management (EUR). Ze deed onderzoek naar typen sociaal ondernemingen in Nederland. Jillis Kors is socioloog en docent/onderzoeker bij Saxion Hogeschool. Hij is voorzitter van SROI Netwerk voor Nederland. Petra Verhagen is socioloog en docent bij de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Zij schreef eerder: Kwaliteit met beleid, basisboek voor sociale studies en Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn, van signaal naar succesverhaal.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
14,70
Saskia van Uffelen
Durven voor morgen
Tweedehands Als nieuw
9,85
Evert Everaats, Kees de Jong, Peter den Hertog, Wouter Wolzak
De exit als kroon op ondernemerssucces
nog 1 op voorraad
21,85
Tom Meuleman
Opvolger gezocht
Tweedehands Beetje gebruikt
12,95
Marcel van Wiggen, Frits Galle
Ik ben er helemaal klaar mee
Tweedehands Beetje gebruikt
9,00
Marcel van Wiggen, Frits Galle
Ik ben er helemaal klaar mee
Tweedehands Als nieuw
11,00
nog 1 op voorraad
14,70
Saskia van Uffelen
Durven voor morgen
Tweedehands Als nieuw
9,85
Evert Everaats, Kees de Jong, Peter den Hertog, Wouter Wolzak
De exit als kroon op ondernemerssucces
nog 1 op voorraad
21,85
Tom Meuleman
Opvolger gezocht
Tweedehands Beetje gebruikt
12,95
Marcel van Wiggen, Frits Galle
Ik ben er helemaal klaar mee
Tweedehands Beetje gebruikt
9,00
Marcel van Wiggen, Frits Galle
Ik ben er helemaal klaar mee
Tweedehands Als nieuw
11,00

Anderen bekeken ook

H. Rijksen, A. van Heijst
Levensvragen in de hulpvraag
5,40
Dineke Behrend, Marlies Jellema
Muzisch-agogische methodiek
14,25
33,20
Rozemarijn Dols, Josine Gouwens
50 werkvormen voor creatieve sessies
11,20
Marco de Witte, Jan Jonker, Maurits Jan Vink
Essenties van verandermanagement
30,70
Mark Hillen, Willemijn Verloop
Verbeter de wereld, begin een bedrijf
5,05
Ellko Huizingh
Innovatiemanagement
12,04
Kees Klomp, Stefan Wobben
Handboek betekenisvol ondernemen
9,80
Rudy Kor, Jos Bos
Project Canvas
30,50
Willemijn Verloop, Mark Hillen
Zaken die je raken
18,60
Ernst Bohlmeijer, Nele Jacobs
Handboek positieve psychologie
28,65
Margreth Hoek, Hanneke Miley
Ouderschapsgroei en bufferprocessen
sorry, niet op voorraad