• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Management in de samenleving - Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland

Handboek Voor Sociaal Ondernemen In Nederland
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

6,60

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Management in de samenleving - Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland
Management in de samenleving - Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland
Beetje gebruikt
6,60
ISBN
9789023243823
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
172

Waar gaat het over?

''Hoewel het begrip Sociaal Ondernemen inmiddels gemeengoed is geworden, bestaat er weinig Nederlandstalige literatuur over. Sociaal Ondernemen is zakelijk ondernemen, met oog voor mens en milieu. Sociaal ondernemers zoeken niet naar subsidie-afhankelijkheid, maar ondernemen in de markt. Het combineren van maatschappelijke en financiële winst betekent voor iedere ondernemer en investeerder een goed imago en een duurzame strategie. De toegevoegde waarde van een onderneming gaat tegenwoordig verder dan de prijs van het aandeel. Maar wat wordt precies bedoeld met sociaal ondernemen? Hoe doe je het en vooral, wat levert het concreet op? Zijn maatschappelijke activiteiten altijd maar afhankelijk van giften en subsidies? Kun je het maatschappelijk rendement meten en erop sturen? Met Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland bieden de auteurs iedereen die belang heeft bij sociaal ondernemen (investeerders èn ondernemers) een handleiding bij het vertalen van verheven missies naar praktisch ondernemen. Aan de hand van voorbeelden wordt de theorie en praktijk van het Sociaal Ondernemen in Nederland zichtbaar gemaakt. Boris Franssen en Peter Scholten van bureau Scholten&Franssen adviseren op het gebied van Sociaal Ondernemen, en zijn toonaangevend op het gebied van Earned Income-strategieën (zelffinanciering) en Social Return on Investment. De reeks Management in de samenleving behandelt uiteenlopende bedrijfsethische themas met als doel bestuurders en managers praktische ondersteuning te bieden. De reeks is ontstaan vanuit de strategische alliantie tussen het European Institute for Business Ethics, onderdeel van Nyenrode Business Universiteit, en de afdeling Sustainability Solutions van PricewaterhouseCoopers. ''
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

5,05
Lolle Schakel, Nico Smid, Noortje Verstappen, Martijn van der Woude
Coachen op prestatie en resultaat
13,85
William H. MacNeill
Mensen en hun plagen
29,90
Hans van der Linden, Remko van der Pols
Governance en inrichting
19,95
11,25
12,25
Susan Hellard, Tony Hart
Beroemde kinderen. picasso
sorry, niet op voorraad
G. Freemand, Erik van Kerkhoff
Een jaar met Franciscus van Assisi
sorry, niet op voorraad
G. Sanders
Fondsen werven
sorry, niet op voorraad
Karen Maas, Carly Relou
SMS reeks - Sociaal ondernemen
sorry, niet op voorraad