Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Fondsen werven

de relatiegerichte aanpak
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
    (door werkzaamheden in ons magazijn tijdens Hemelvaart mogelijk lichte vertraging)
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789023241973
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina's
130

Waar gaat het over?

Privatisering, marktwerking en een zich terugtrekkende overheid De laatste jaren is iedereen aan deze ontwikkelingen gewend geraakt. Het gevolg is dat zowel personen als organisaties in toenemende mate hun eigen boontjes moeten doppen. Voor algemeen-nut-instellingen wordt daarom het werven van fondsen steeds belangrijker. Maar hoe gaat fondswerving eigenlijk precies in zijn werk?

Met 'Fondsen werven: de relatiegerichte aanpak' heeft Geert Sanders een praktische handleiding geschreven voor iedereen die betrokken is bij het werven van fondsen. Op overtuigende en inzichtelijke wijze laat hij zien dat fondswerving veel meer is dan alleen het vragen om geld. Fondswerving kan pas succesvol zijn als engagement ontstaat tussen gever en ontvanger en wanneer dit engagement vervolgens goed wordt onderhouden. Aan het werven van fondsen gaat het werven van vrienden vooraf.

Het boek bestaat uit vier delen. Na een verkenning van de achtergronden van het relatiegericht fondsen werven worden de belangrijkste pijlers van een systematische fondswervingsaanpak beschreven. Dit gebeurt aan de hand van zeven regels, waarbij telkens de theorie en de praktische uitwerking ervan aan de orde komen. Vervolgens laat Sanders zien hoe binnen algemeen-nut-instellingen draagvlak kan worden gecre erd voor het succesvol beoefenen van relatiegerichte fondswerving. Het vierde deel bevat de conclusies en een reeks van praktische aanbevelingen.

'Fondsen werven' biedt een helder overzicht van een terrein dat sterk in ontwikkeling is en bevat tal van verrassende inzichten en praktische tips. Daarmee vormt het een onmisbare handleiding en inspiratiebron voor alle leidinggevenden, stafmedewerkers, bestuursleden, vrijwilligers en natuurlijk fondswervers die werken voor algemeen-nut-instellingen.

Geert Sanders is sociaal- en organisatiepsycholoog. Hij is directeur van het Ubbo Emmius Fonds voor relatiebeheer en fondswerving van de Rijksuniversiteit Groningen en hoogleraar organisatiekunde aan de Faculteit Bedrijfskunde van diezelfde universiteit.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
nog 1 op voorraad
11,10 6,66
Tweedehands Als nieuw
12,95
Tweedehands Beetje gebruikt
12,95
Tweedehands Echt gebruikt
10,30
Tweedehands Als nieuw
10,30
40% korting
nog 1 op voorraad
3,90 2,34
40% korting
nog 1 op voorraad
11,10 6,66
Tweedehands Als nieuw
12,95
Tweedehands Beetje gebruikt
12,95
Tweedehands Echt gebruikt
10,30
Tweedehands Als nieuw
10,30
40% korting
nog 1 op voorraad
3,90 2,34

Anderen bekeken ook

M. van Endt-Meijling
Rituelen en gewoonten
20,05
40% korting
9.999,00 5,61
Paul Overvoorde
Ondernemen in welzijn
40% korting
9.999,00 6,30
Ingrid L. Rietveld
Mijn stichting
12,05
70% korting
9.999,00 6,27
Henk van Ess
De Google Code
70% korting
9.999,00 3,27
Martin Lindstrom
Small data
40% korting
9.999,00 5,40
7,75
Mark van Beek
Over Winnen
Geef me een seintje
L. Schuringa, L. Schuringa
PM-reeks - Omgaan met diversiteit
Geef me een seintje
M. van der Burgt, E. van Mechelen-Gevers
Basiswerk AG - Omgaan met diversiteit
Geef me een seintje
Maerten C.G. Verstegen
Handboek fondsenwerving
Geef me een seintje
Petra Hoogerwerf
Vonk!
Geef me een seintje