• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Happen naar Peijnenburg

het ontstaan, het verloop en de bedreigingen van een langlopende reclamecampagne
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

5,45

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Happen naar Peijnenburg
Happen naar Peijnenburg
Als nieuw
5,45
ISBN
9789078263067
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Van Vliet Uitgevers
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
221

Waar gaat het over?

Het economisch belang van een langlopende, duurzame reclamecampagne is voor adverteerder en reclamebureau even groot. Toch lukt het zelden een campagne langer dan vijf jaar vol te houden. De redenen voor het vroegtijdig stoppen van campagnes kunnen er veel zijn. De enige echte legitieme reden om een campagne te stoppen is omdat hij niet werkt, of niet meer werkt. Maar zo simpel zit het in de reclame niet. Er zijn veel factoren die ervoor kunnen zorgen dat een reclamecampagne vroegtijdig het loodje legt. Het verloop van de Peijnenburg-campagne laat dat zien. De Peijnenburg-campagne gaat nu zijn zevende jaar in, maar bungelde af te toe aan een zijden draadje. Dit boek laat niet alleen het ontstaan en het verloop van de campagne zien, maar vooral de gevaren die de campagne bedreigden. Het beschrijft de vaak lange weg die adverteerder en bureau afleggen voordat ze met een eerste reclame-uiting naar buiten kunnen komen. Uit de cijfers blijkt dat de gezamenlijke strijd om de campagne ondanks enkele flinke tegenslagen in de lucht te houden, heeft gewerkt en tot op de dag van vandaag nog steeds werkt Een belangrijk instrument dat Kuiper hanteert is het richtingenplan. Dit plan laat geen creatief werk zien. Het is een fase vòòr het creatieve concept. Het verbreedt de scoop en voorkomt dat je je te snel vastbijt in een idee. Het filtert naar de communicatieve richting die zich het meest onderscheidt, passend is bij product en merk en de meeste kans biedt op continuïteit. Daarnaast is het een tactisch wapen tegen de presentaties van andere bureaus in een competitie. Happen naar Peijnenburg biedt zes jaar praktijkervaring over campagnevoeren in één boek. Een must read voor strategen, creatieven, marketeers, directeuren marketingcommunicatie die een campagne gaan opzetten en valkuilen willen ontwijken. Daarnaast is het complete casebeschrijving die studenten haarfijn inzicht geeft hoe het er nu echt aan toe gaat bij een reclamecampagne. Over de auteur Bart Kuiper startte na tien jaar Ogilvy & Mather, in 1985 Kuiper & Schouten. Verkocht twaalf jaar later zijn bureau aan Lowe, om vervolgens in 2002 vanuit de garage Leukwerkt Worldwide te beginnen. Hij werkte aan veel langlopend campagnes waaronder: Shell Helpt, Goed gedaan jochie (Paturain), U moet de groenten van Hak hebben, Cora van Mora, De Bank en de leeuw van de Postbank.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Reclame

nog 1 op voorraad
5,45
30% korting
nog 1 op voorraad
4,10
nog 1 op voorraad
9,50
nog 1 op voorraad
24,85
Renée van Zijl, Renée van Zijl
De inzet van touchpoints
nog 1 op voorraad
16,00
nog 1 op voorraad
43,00
nog 1 op voorraad
5,45
30% korting
nog 1 op voorraad
4,10
nog 1 op voorraad
9,50
nog 1 op voorraad
24,85
Renée van Zijl, Renée van Zijl
De inzet van touchpoints
nog 1 op voorraad
16,00
nog 1 op voorraad
43,00

Anderen bekeken ook

Phil Knight
Shoe Dog
4,75
25% korting
4,75
Thijs Launspach
Fokking druk
12,95
Rupert Parker Brady
Jumbo wil altijd winnen
13,85
sorry, niet op voorraad