• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De kern van organisatieonderzoek - De kern van survey-onderzoek

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023235408
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2000
Aantal pagina’s
138

Waar gaat het over?

"Serie: De kern van organisatieonderzoek Survey-onderzoek levert voor de onderzoeker en opdrachtgever een scala aan informatie op over een bepaald thema. Kenmerkend voor survey-onderzoek is dat gegevensverzameling plaatsvindt bij veel personen over een groot aantal kenmerken. Veelal gebeurt dat door het stellen van vooraf bedachte vragen aan respondenten. Dat kan zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Daarbij is vaak sprake van een selectie uit een grotere groep van mensen; een zogenaamde steekproeftrekking. In dit boek worden de verschillende mogelijkheden bekeken voor het gebruik van survey-onderzoek voor een bedrijf, instelling of organisatie. De focus ligt daarbij op het zelfstandig uitvoeren daarvan door de onderzoeker. Door het geven van voorbeelden, handreikingen en opgaven wordt de lezer in staat gesteld om, op operationeel niveau, zelfstandig een survey-onderzoek op te zetten en uit te voeren. Het deel bevat casussen afkomstig uit de bedrijfskunde en de bedrijfscommunicatie. Na het doorwerken van dit deel kan de lezer zelf aan de slag met survey-onderzoeken op verschillende terreinen zoals personeels- en productiemanagement, marketing, ondernemingstrategieën, communicatie-audits, leiderschapsstijlen, logistiek en interne communicatie. Dr. Hubert Korzilius is als universtair hoofddocent werkzaam aan de Radboud Universiteit Nijmegen bij de afdeling Onderzoeksmethodologie en Kennismanagement van de Faculteit der Managementwetenschappen. Hij heeft ruime ervaring in het ontwerpen, uitvoeren en begeleiden van zowel theorie- als praktijkgerichte vormen van onderzoek op diverse terreinen, zoals: methodologie, meertalige en interculturele communicatie, document design, media, opvoeding en ontwikkeling."
Lees verder

Recensies

0 recensies
Armando Theunisse, Clemence Leijten
De kracht van burn-out
nog 1 op voorraad
5,45
nog 1 op voorraad
25,00
50% korting
nog 1 op voorraad
4,00
40% korting
nog 1 op voorraad
6,30
Nicoline Mulder, Fokke Wijnstra
De kleine prinses
Tweedehands Beetje gebruikt
4,80
Frits Mertens, Hein Blommestijn
Anders Kijken Naar Werk
nog 1 op voorraad
5,65
Armando Theunisse, Clemence Leijten
De kracht van burn-out
nog 1 op voorraad
5,45
nog 1 op voorraad
25,00
50% korting
nog 1 op voorraad
4,00
40% korting
nog 1 op voorraad
6,30
Nicoline Mulder, Fokke Wijnstra
De kleine prinses
Tweedehands Beetje gebruikt
4,80
Frits Mertens, Hein Blommestijn
Anders Kijken Naar Werk
nog 1 op voorraad
5,65

Anderen bekeken ook