• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Verantwoord ondernemen

Auteur Poels
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

5,45

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Verantwoord ondernemen
Verantwoord ondernemen
Als nieuw
5,45
ISBN
9789055733736
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Auteur
Uitgeverij
Uitgeverij Damon B.V.
Jaar van uitgifte
1999
Aantal pagina’s
208

Waar gaat het over?

Onze samenleving is zo complex geworden, dat wij de mogelijke gevolgen van het menselijk handelen - en ook van ons aandeel daarin - dikwijls niet of slechts onvolledig kunnen overzien. Voor mensen die hun verantwoordelijkheid ernstig nemen, wordt het steeds moeilijker om er vorm aan te geven. Dat geldt niet alleen voor individuen, maar ook voor ondernemingen. Verantwoordelijkheid is darmee een belangrijk thema geworden in de maatschappelijke verhoudingen. De auteurs in deze bundel zijn ervan overtuigd dat de verantwoordelijkheid van ondernemingen zich niet kan en mag beperken tot een louter economische of juridische verantwoordelijkheid. Ondernemingen hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar dit uitgangspunt brengt indringende vragen met zich mee. Hoe ver reikt deze maatschappelijke verantwoordelijkheid? Moet een onderneming vooral de belangen in het oog houden van degenen die betrokken zijn bij het bedrijf, of moet ze zich ook inzetten voor een duurzame wereld of een rechtvaardige samenleving? In zo' n brede verantwoordelijkheidsopvatting realiseerbaar in onze liberale en geïndividualiseerde samenleving, waarin consensus over de vraag 'hoe goed te handelen' ontbreekt? En welke consequenties heeft de keuze voor een brede verantwoordelijkheid voor de interne organisatie van het bedrijf? Is het aan te bevelen de verantwoordelijkheid te spreiden? In deze bundel komen deze en andere vragen aan de orde. Het boek vormt het resultaat van een reeks van bijeenkomsten van academici en personen uit het bedrijfsleven. De geanimeerde discussies en kritische onderlinge bevraging hebben geleid tot uitgebalanceerde inzichten in het vraagstuk van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van ondernemingen.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Filosofie

20% korting
nog 1 op voorraad
12,00
20% korting
nog 1 op voorraad
12,00

Anderen bekeken ook

L. Royakkers, A. Dieters
Verantwoord ondernemen
4,90
30% korting
5,00