• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Technische leergangen - Common Rail Dieselinspuitsysteem

Technische Leergang
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789066748354
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Mk Publishing
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
68

Waar gaat het over?

Om het brandstofverbruik en de uitstoot van uitlaatgasemissies verder terug te kunnen dringen, worden steeds hogere eisen aan het brandstofinspuitsysteem gesteld. Verder terugdringen is namelijk alleen mogelijk met een inspuitsysteem dat de brandstof onder hoge druk zeer fijn verneveld in de cilinder spuit, de brandstofhoeveelheid nauwkeurig doseert en het inspuitverloop (inclusief de voor- en na-inspuiting) optimaal vorm geeft. Het systeem dat aan deze eisen voldoet is het Common Rail systeem. Het kenmerkende verschil met andere inspuitsystemen is dat bij Common Rail de brandstof in een rail (=accumulator) continu onder hoge druk ?klaar staat? om te worden ingespoten. In dit boek van de technische leergangen wordt de werking van het Common Rail systeem uitgelegd. Ook wordt ingegaan op de verdere ontwikkelingen van het systeem uit 1997. Vervolgens worden de essenti?le systeemcomponenten uitgebreid behandeld. Kern van het Common Rail systeem is de injector (in het verleden verstuiver genoemd) waarvan er twee uitvoeringen zijn: de injector met magneetklep en de in 2004 ingevoerde Pi?zo-Inline-Injector. De werking van en voordelen die de Pi?zo-techniek biedt worden eveneens uitgelegd. Belangrijk is ook de Elektronische Diesel Regeling EDC (Electronic Diesel Control). Bij nieuwe bedrijfs- en personenwagens worden de dieselinspuitsystemen uitsluitend elekronisch geregeld. Dankzij de in het Common Rail systeem ingebedde elektronica kunnen de mogelijkheden van dit systeem maximaal worden benut. Voor moderne snellopende dieselmotoren is Common Rail het meest toegepaste inspuitsysteem.
Lees verder

Recensies

0 recensies