• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Storytelling in de praktijk

Creatief schrijven voor een merk
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

21,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Storytelling in de praktijk
Storytelling in de praktijk
Als nieuw
21,00
ISBN
9789046907801
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2021
Aantal pagina’s
175

Waar gaat het over?

Verwonder klanten, medewerkers en leveranciers. Tover een glimlach op hun gezichten. Laat zien voor welke dilemma’s een organisatie komt te staan. Merken onderscheiden zich door verhalen. Creatief schrijven is daarom een belangrijke vaardigheid voor communicatieprofessionals en marketeers. Storytelling in de praktijk helpt je om verhalen uit de organisatie te verzamelen, om ze op te schrijven en om ze te vertalen naar creatieve communicatie-uitingen. Storytelling in de praktijk leert je om bedrijfsverhalen te schrijven op basis van universele verhaalstructuren. Dat gebeurt aan de hand van vijf thema’s. Ieder thema behandelt een onderdeel van het creatieve schrijfproces. Aan de orde komen onderwerpen als het ontwikkelen en uitdiepen van levensechte karakters, plotontwikkeling, tone of voice en storytelling voor online en offline media. Ook is er aandacht voor het vinden van verhalen door onderzoek te doen en het stapsgewijs verbeteren van eerdere versies. Concrete schrijfoefeningen en voorbeelden uit de praktijk vormen de basis om de theorie toe te passen. Het boek is geschreven voor hbo-studenten van de opleidingen Communicatie, Communicatie en Multimedia Design, Marketing, Commerciële Economie en Creative Business. Ook is het geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals op de werkvloer. Maarten van der Meulen is docent communicatieve vaardigheden aan de Technische Universiteit Delft. Eerder werkte hij als docent communicatie bij NHL Stenden hogeschool. Hij doceerde daar onder andere creatief schrijven en storytelling. Zijn ervaringen met deze modules vormen de basis van dit boek.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Marketing

Tweedehands Nieuw
52,35
Tweedehands Als nieuw
5,65
Tweedehands Beetje gebruikt
4,75
50% korting
[{:name=>"Marjolein Visser"
Basisboek online marketing
4,75
Tweedehands Nieuw
52,35
Tweedehands Als nieuw
5,65
Tweedehands Beetje gebruikt
4,75
50% korting
[{:name=>"Marjolein Visser"
Basisboek online marketing
4,75