• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Positief leiderschap

de brug naar opzienbarende resultaten
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789081461917
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Mainpress B.V.
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
95

Waar gaat het over?

2009, de wereld in crisis en Europa en Nederland voelen de gevolgen aan de lijve. Maar ja, schuld of niet, managers zullen ermee moeten werken. Èn ze zullen er wat aan moeten doen! Nu streven veel managers ernaar leiders te zijn, die zich richten op de problemen op te lossen. Daar is op zich niets mis mee ze zijn er ook voor aangenomen, maar het betekent dat ze zich vooral concentreren op fouten, op onderpresteren en op negatieve zaken. Echt inspirerend is dat niet. Bovendien fouten herstellen, wil vaak zeggen dat de middelmaat de norm wordt. Iemand die slecht fietst, zal nooit de tour winnen, fouten uit Vista halen betekent nog niet dat het een alternatief wordt voor XP en alleen de hypotheekrente afschaffen zorgt evenmin voor een gezonde woningmarkt. In tijden van crisis heeft het management de mond vol van samen op de blaren zitten en dus vragen TNT-post (maart 2009), British Airways (mei 2009) en Avebe (juli 2009) offers van hun personeel. En werkt dat? Vergeet het maar, het zorgt alleen maar voor meer spanning en nog slechtere prestaties. Zou het anders kunnen? Het antwoord is ja. En het is ook niet moeilijk en al vaker met succes toegepast. Het gaat om aandacht, medeleven, begrip en werken met de positieve krachten in de organisatie. Het gaat erom aandacht te geven aan uitzonderlijk presteren, aan bijzondere medewerkers en daarop voortbouwen, erover communiceren, de effecten ervan goed zichtbaar maken, succes vieren en saamhorigheid creëren. Maar goed, dat weten we in ons hart ook wel, maar hoe doet u dat in tijden van crisis. Wel, Kim Cameron vertelt dat in dit boek. En hij doet dat op een praktische, begrijpelijke en direct toepasbare manier, met voorbeelden uit de Verenigde Staten en uit Nederland. Inhoudsopgave: Voorwoord Auteurs 1. Positief leiderschap De structuur van het boek en van Positief Leiderschap 2. Een positief organisatieklimaat 3. Positieve verhoudingen (relaties) 4. Positieve communicatie 5. Positieve betekenis(geving) 6. Het toepassen van positieve strategieën 7. Het ontwikkelen van positief leiderschap Michigan Ross School of Buisness; Executive Education Maastricht University; School of Business and Economics Literatuur Voetnoten
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
3,90
Tweedehands Als nieuw
14,90
nog 1 op voorraad
13,90
Tica Peeman
Team Management
nog 1 op voorraad
16,40
nog 1 op voorraad
18,75
nog 1 op voorraad
3,90
Tweedehands Als nieuw
14,90
nog 1 op voorraad
13,90
Tica Peeman
Team Management
nog 1 op voorraad
16,40
nog 1 op voorraad
18,75

Anderen bekeken ook

15,10
7,00
Remco Claassen
Wij
7,00
de Galan
Trainen
4,15
5,45
sorry, niet op voorraad
Peter Petersen, Petersen, Peter
Therapie Als Kunst
sorry, niet op voorraad
Henk Doeleman, Herman Fijn
Leiderschap in de publieke sector
sorry, niet op voorraad