• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Naar een vraaggestuurde informatievoorziening

de case Gezondheidszorg
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

30,15

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
Als nieuw
30,15
ISBN
9789012582049
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Academic Service
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
107

Waar gaat het over?

ITIL, ASL en BiSL hebben als markstandaarden voor IT- en informatiemanagement (beheer) een grote vlucht genomen. Om deze goed toe te kunnen passen worden ITbeheerdersgetraind in deze methodes en worden processen ingericht. Wat hierbij altijd speelt zijn vragen als: hoe hang ik dat nou op in de organisatie, wie zijn de stakeholders en hoe betrek ik die of wie is nou waarvoor verantwoordelijk. Specifiek op het terrein van functioneel beheer en/of (business)informatiemanagement spreken we hierbij over de inrichting van de vraagorganisatie van de informatievoorziening. In de zorgmarkt en met name bij de zorgorganisaties spelen omvangrijke veranderingen, veroorzaakt door de geïntroduceerde marktwerking, maatschappelijke veranderingen en de (technologische) mogelijkheden voor een innovatieve zorg. Informatievoorziening speelt hierbij steeds meer een cruciale rol. De ervaring leert dat de informatievoorziening alleen succesvol kan zijn wanneer deze direct vanuit de zorg en de bedrijfsvoering wordt aangestuurd. In de zorgsector betekent dit voor veel organisaties dat zij moeten en willen transformeren van een aanbodgestuurde naar een vraaggestuurde informatievoorziening. Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening is geschreven door experts op het gebied van de standaarden voor het beheer van IT en de informatievoorziening (IV). Zij brengen de werelden van IT en de business in dit geval de zorg en bedrijfsvoering daarvan bij elkaar. Dit combineren ze met hun jarenlange beheerervaring in verschillende marktsegmenten, waardoor Naar een vraaggestuurde infomatievoorziening een praktisch boek is geworden. Het biedt de lezers vanuit verschillende perspectieven en op verschillende niveaus handreikingen en best practices. Een ieder die in zijn of haar organisatie met deze materie te maken krijgt, zal zich herkennen in de sprekende situaties en voorbeelden die in dit boek zijn uitgewerkt. Dit boek geeft zowel theorie als een praktijkcase die als rode draad door het boekje loopt. Zo geeft het boek concrete handvatten voor de inrichting van businessinformatiemanagement in zorgorganisaties. Het boek is dan ook een handleiding voor management, informatiemanagement en functioneel beheer(ders). We beogen hiermee ook aan te sluiten met leerprogrammas voor de zorg bij onderwijsinstellingen.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Tweedehands Beetje gebruikt
6,30
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
nog 1 op voorraad
30,15
Jos van Rooyen, Jan Fokke Mulder
Project de Baas
nog 1 op voorraad
23,70
G. Wijers, D. Verhoef
De RfP voor IT-outsourcing
nog 1 op voorraad
9,55
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Als nieuw
7,05
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Beetje gebruikt
6,60
Tweedehands Beetje gebruikt
6,30
Remko van der Pols, Rene Slenders
Naar een vraaggestuurde informatievoorziening
nog 1 op voorraad
30,15
Jos van Rooyen, Jan Fokke Mulder
Project de Baas
nog 1 op voorraad
23,70
G. Wijers, D. Verhoef
De RfP voor IT-outsourcing
nog 1 op voorraad
9,55
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Als nieuw
7,05
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Beetje gebruikt
6,60