• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Meer resultaat in het team

werkboek bij Uitkomstenmanagement in de gezondheidszorg
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

9,65

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Meer resultaat in het team
Meer resultaat in het team
Beetje gebruikt
9,65
ISBN
9789035226593
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
LNRS Data Services B.V
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina’s
176

Waar gaat het over?

Dit werkboek ondersteunt professionals bij de ontwikkeling van teams die gemotiveerd samenwerken aan de uitvoering en verbetering van zorg. In Uitkomstenmanagement in de gezondheidszorg van J.A. Walburg wordt de theorie van de lerende organisatie uitgewerkt. Dit werkboek sluit aan bij die theorie en biedt houvast voor de invoering in de praktijk. Het is volledig gebaseerd op cases afkomstig uit de praktijk. Dit boek integreert alle werkzame principes van kwaliteitsverbetering en richt zich op zowel de uitkomsten van zorg zelf als de verbetering van teams en het teamfunctioneren. Aan de hand van twee typen teams wordt de inhoud aanschouwelijk gepresenteerd. Het eerste 'organisatorisch team' is een vast, monodisciplinair en actief betrokken afdelingsteam, waarbij het teamproces erg belangrijk is. Dit is een team dat veel werk zelf uitvoert. Het 'zorgprocesteam' is een los, multidisciplinair team, waarbij het teamproces ondergeschikt is en plaatsvindt op een ander niveau. Dit team besteedt meer activiteiten uit. Dit werkboek biedt bouwstenen voor systematische verbetering van zorgprocessen. De aanpak is overzichtelijk en stapsgewijs: » Hoe stel je een goed team samen? » In welke omgeving opereert een team? » Hoe beschrijf je een zorgproces? » Welke uitkomstenmaten neem je en hoe meet je die? » Welke patiëntvariabelen spelen een rol bij de uitkomsten? » Hoe en wanneer koppel je de uitkomsten terug aan het team? » Hoe benchmark je uitkomsten of vergelijk je de eigen uitkomsten met de norm? » Hoe kom je tot verbetering van uitkomsten? Handige werkformulieren, kaders met korte theoretische informatie, voorbeelden, checklisten, opdrachten en handige tips ondersteunen de praktische en heldere aanpak. Over de auteurs Karin Lemmens houdt zich als wetenschappelijk onderzoeker bij het instituut Beleid & Management Gezondheidszorg aan het Erasmus MC bezig met onderzoek naar uitkomstenmanagement en kwaliteitssystemen. Astrid van Dijk werkt onder auspiciën van het Amsterdam Institute for Addiction Research aan een proefschrift over 'Implementatie van Evidence-Based richtlijnen en protocollen in de verslavingszorg'. Jan Walburg is voorzitter van de Raad van Bestuur van het Trimbos-instituut en hoogleraar kwaliteit van zorg aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
4,75
[{:name=>"Susan B. Frampton"
De Patient Op De Eerste Plaats
nog 1 op voorraad
15,95
Maoshing Ni
Tweede lente
nog 1 op voorraad
8,10
nog 1 op voorraad
19,70
P. Lens, P. Kahn
Over de schreef
nog 1 op voorraad
4,75
nog 1 op voorraad
4,75
[{:name=>"Susan B. Frampton"
De Patient Op De Eerste Plaats
nog 1 op voorraad
15,95
Maoshing Ni
Tweede lente
nog 1 op voorraad
8,10
nog 1 op voorraad
19,70
P. Lens, P. Kahn
Over de schreef
nog 1 op voorraad
4,75