• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Marketingstrategie XTRA

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789043024419
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux B.V.
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
296

Waar gaat het over?

ROLF BRUINS (EINDREDACTIE), KEIMPE DE VRIES, HERMAN LIER & RUUD HEIJBLOM Marketingstrategie In dit boek wordt marketingstrategie benaderd als een proces van denk- en doestappen. Idealiter denken we eerst na en handelen dan. De praktijk laat zich echter niet dwingen in regels of voorgeschreven volgordes. Dit boek respecteert de praktijk en probeert vanuit de theorie gereedschappen mee te geven aan marketingstrategen. Natuurlijk spelen methoden en modellen daarin een belangrijke rol. Deze komen uiteraard aan de orde, maar vormen niet het hart van dit boek. Strategisch denken is om twee redenen een hele kunst. In de eerste plaats vervlecht de marketingstrategie de organisatie, klanten en de toekomst met elkaar. In de tweede plaats vormt ons mensenbrein de basis van het strategisch denken. Kennis van het brein helpt om te begrijpen waarom en hoe we tot strategische marketingbeslissingen komen en wat de impact daarvan is. De kern van Marketingstrategie, van brein tot besluit bestaat uit het bijbrengen van het inzicht dat het strategisch marketingproces vergezeld moet gaan van een aantal belangrijke vragen. Dit boek helpt je om vanuit verschillende perspectieven vragen te stellen over wat de organisatie wil en kan, en daar op een gestructureerde manier antwoorden op te geven. Met behulp van voorbeelden, cases en leestips brengt dit boek theorie en praktijk samen. Aan de hand van vragen, samenvattingen en checklists kan de student zijn kennis toetsen. Marketingstrategie, van brein tot besluit is als verdiepende marketingliteratuur bedoeld voor het hoger economisch onderwijs. Voor iedereen die te maken heeft of krijgt met strategische commerciële beslissingen heeft dit boek toegevoegde waarde. Op de website www.pearsonxtra.nl staan de eText van het boek, powerpoints, een begrippentrainer, vragen en extra cases. Rolf Bruins is directeur opleidingen bij de Nederlandse Hogeschool voor Business Professionals (NHBP). Daarvoor is hij ruim twaalf jaar hogeschooldocent marketing en informatiemanagement geweest. Keimpe de Vries is docent bij HanzeConnect. Herman Lier is docent marketing aan de NHTV. Ruud Heijblom is docent aan Markus Verbeek Business Academy, TSM Business school, Avans+ en FOM in Duitsland.
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
30,25
Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter
Management
nog 1 op voorraad
5,10
Walter Kanning
De overheid
nog 1 op voorraad
10,65
50% korting
Constantijn Bakker
Europees recht
nog 1 op voorraad
4,35
Tweedehands Als nieuw
15,04
nog 1 op voorraad
30,25
Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter
Management
nog 1 op voorraad
5,10
Walter Kanning
De overheid
nog 1 op voorraad
10,65
50% korting
Constantijn Bakker
Europees recht
nog 1 op voorraad
4,35
Tweedehands Als nieuw
15,04