• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Journalistiek denken en doen

focus op data en content
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

20,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Journalistiek denken en doen
Journalistiek denken en doen
Als nieuw
20,50
ISBN
9789089538109
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Boom
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina’s
204

Waar gaat het over?

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces. Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collega's en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten. Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo's en hulpprogramma's. Journalistiek denken en doen is geschreven voor hbo- en wo-studenten journalistiek, communicatie en media. Daarnaast is deze uitgave ook interessant voor mediaprofessionals.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Alex Beishuizen, A.P. Beishuizen
Online Of Flatline
nog 1 op voorraad
4,75
Gerry van der List, G.A. van der List
Meer Dan Een Weekblad
nog 1 op voorraad
5,45
John Schoorl
De Flippokoning
nog 1 op voorraad
11,40
Ina Cool, Katheline De Lembre
Media onder de loep
Tweedehands Als nieuw
55,75
nog 1 op voorraad
19,90
Mirjam Prenger (Red.)
Een Selectieve Blik
nog 1 op voorraad
16,35
Alex Beishuizen, A.P. Beishuizen
Online Of Flatline
nog 1 op voorraad
4,75
Gerry van der List, G.A. van der List
Meer Dan Een Weekblad
nog 1 op voorraad
5,45
John Schoorl
De Flippokoning
nog 1 op voorraad
11,40
Ina Cool, Katheline De Lembre
Media onder de loep
Tweedehands Als nieuw
55,75
nog 1 op voorraad
19,90
Mirjam Prenger (Red.)
Een Selectieve Blik
nog 1 op voorraad
16,35

Anderen bekeken ook

de Correspondent
Dit was het nieuws niet
7,35
18,80
Rob Wijnberg
De nieuwsfabriek
9,95
Luuk Sengers (Red.), Luuk Sengers (Red.)
Onderzoeksjournalistiek
13,00
Connie de Boer, Swantje Brennecke
Media en publiek
21,85
Paul van der Cingel, Paul van der Cingel
Economie in het nieuws
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad