• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Interne communicatie bij verandering

van middelen- naar interventiedenken
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789491560996
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Adformatie Groep
Jaar van uitgifte
2012

Waar gaat het over?

Vraag tijdens een evaluatie een verandermanager naar de belangrijkste factor voor het slagen van een veranderingsproces en hij zegt: interne communicatie. Jammer genoeg blijkt diezelfde verandermanager bij aanvang van het veranderingsproces de rol van communicatie te onderschatten. Interne communicatie verdient dus extra aandacht als integraal aspect van het veranderproces. Om van medewerkers input te krijgen voor de veranderingen en om hen te helpen begrijpen waarom en hoe de verandering plaats vindt; het zogenaamde betekenis geven. Het ultieme recept voor communicatie rond veranderingen bestaat niet. Dit boek beschrijft vijf verschillende gekleurde brillen op veranderen, oorspronkelijk ontwikkeld door de Caluwé & Vermaak. Voor iedere bril gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies. Dit boek geeft u handreikingen. Het beschrijft de rol van communicatie per fase en geeft een overzicht van diverse overlegvormen, face-to-face communicatiemogelijkheden en een scala aan communicatiemiddelen. Ook komen nieuwe media, zoals blogs en podcasts aan bod. In deze nieuwe versie zijn recente ervaringen en ideeën verwerkt. Het combineert ervaringen uit de eigen praktijk met kennis uit het communicatie- en HR-vak. Over de vorige druk werd onder meer geschreven: "Een zeer bruikbaar instrument voor iedereen die met het onderwerp te maken heeft" J. Spelbos op Managamentboek.nl "Dit boek is voor drukbezette communicatiemensen een uitkomst" Nico Jong op logeion.nl "Een gedegen aanpak van de communicatieproblematiek omtrent veranderingen in organisaties. Waardevol voor veranderingsmanagers." Ir. K.W. Sijtsma op Bruna.nl Over de auteur Huib Koeleman is managing partner bij Euro RSCG Bikker. Binnen de keten Euro RSCG Worldwide PR is hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het vakgebied "Internal Communications". Huib heeft diverse publicaties op zijn naam staan, waaronder het boek Interne communicatie als managementinstrument (1992) en als co-auteur Intranet voor de communicatieprofessional (2000). Hij adviseert en coacht managementteams en verzorgt regelmatig workshops en lezingen over het onderwerp communicatie en veranderen.
Lees verder

Recensies

0 recensies
25% korting
nog 1 op voorraad
9,00
A. Garner
Communiceren
30% korting
6,55
25% korting
nog 1 op voorraad
9,25
30% korting
nog 1 op voorraad
6,45
25% korting
nog 1 op voorraad
9,00
A. Garner
Communiceren
30% korting
6,55
25% korting
nog 1 op voorraad
9,25
30% korting
nog 1 op voorraad
6,45

Anderen bekeken ook