• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Harvard Business Review Innovatie

Auteur Diversen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789058710833
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Auteur
Uitgeverij
Uitgeverij Thema
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina’s
162

Waar gaat het over?

Het concurrentiegebod voor bijna alle moderne bedrijven is heel eenvoudig: innoveer of raak achterop. Vraag elke willekeurige president-directeur waar ook ter wereld om een wensen-top-vijf samen te stellen en gegarandeerd staat op nummer één de wens: `meer ideeën - betere ideeën´! Want originaliteit en innovatie zijn hét middel om op termijn te overleven in een competitieve markt. Helaas is de realiteit dat vernieuwing vaak slechts aanpassingen in de marge zijn. Koffie met een nieuw aroma. Maar is dat nu echt vernieuwend? Het zijn juist de grote innovatieve ontwikkelingen die een economie op termijn vooruit helpen. Daarom in deze bundel Harvard Business Review over Innovatie weer een aantal baanbrekende artikelen die laten zien hoe een succesvol commercieel idee te herkennen is en hoe een manager een innovatiefabriek opzet. Hoe herken je een succesvol commercieel idee? Alles is al uitgevonden, toch? En hoe weet je of een nieuwe ontwikkeling uiteindelijk echt vernieuwend en succesvol zal zijn? Volgens de auteurs van dit artikel, W. Chan Kim en Renée Mauborgne, zijn de onzekerheden waarmee innovatie wordt omringd zo groot dat zelfs de succesvolste managers het lastig vinden om de potentie van een idee in te schatten. De auteurs hebben daarom drie instrumenten ontwikkeld die managers kunnen gebruiken om een deel van de onzekerheid weg te nemen. Het eerste instrument geeft aan hoe waarschijnlijk het is dat klanten zich aangetrokken zullen voelen tot een nieuw idee. Het tweede instrument geeft aan voor welke prijs het grootste aantal klanten tot aankoop zal overgaan. Het derde instrument ten slotte `de richtlijn voor business modellen´ biedt een raamwerk waarmee bedrijven kunnen uitvinden of en hoe zij een nieuw idee op een winstgevende manier tegen de vastgestelde prijs op markt kunnen brengen. In de HBR over Innovatie staan strategieën die managers zullen inspireren tot het stimuleren van innovatie. Met bijdragen van bekende managementauteurs als Rosabeth Moss Kanter, Clayton M. Christensen en Ian Macmillan.
Lees verder

Recensies

0 recensies