• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De rationaliteit van de klantgerichte overheid

een onderzoek naar de spanningen die de invoering van het klantdenken bij gemeenten veroorzaakt en de manier waarop gemeenten daarmee omgaan
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

35,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De rationaliteit van de klantgerichte overheid
De rationaliteit van de klantgerichte overheid
Beetje gebruikt
35,00
ISBN
9789079263042
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Réunion, Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
364

Waar gaat het over?

Vrijwel alle overheden hebben klantgericht werken tegenwoordig hoog in het vaandel staan. Maar ondanks alle aandacht, verloopt de invoering van de klantgerichte overheid niet zo soepel. Veel ambtenaren kunnen getuigen van stroperige invoeringsprocessen en onoverkomelijke barrières, en de tevredenheid van burgers blijkt nauwelijks te stijgen. Wat is hier aan de hand? Hoe kan het dat het gat tussen het ideaal en de dienstverleningspraktijk nog steeds zo groot is? Kan het wel beter? En zo ja, hoe dan? In ‘De rationaliteit van de klantgerichte overheid’ doet Marcel Hoogwout verslag van zijn onderzoek in bestuurskunde en bestuurspraktijk naar de opkomst en de invoering van het ‘klantdenken’. Hiervoor analyseerde hij onder andere diepgaand beslissingen over de invoering van dienstverleningsverbeteringen bij drie vooruitstrevende gemeenten. Het onderzoek maakt helder dat het klantdenken meerdere uitgangspunten kent die fundamenteel botsen met oudere waarden en opvattingen in het openbaar bestuur. Begrip van deze fundamentele verschillen maakt het mogelijk te verklaren waarom implementatieprocessen van dienstverleningsverbeteringen soms zo moeizaam verlopen, maar ook waarom institutionele vernieuwing in bepaalde gevallen wél aanslaat. Marcel Hoogwout (1966) heeft als organisatie-adviseur de afgelopen twintig jaar de ontwikkelingen in de dienstverlening bij gemeenten, provincies en het Rijk van dichtbij meegemaakt. Met dit proefschrift zet hij zijn voor velen herkenbare ervaringen uit de bestuurspraktijk in een bestuurskundig perspectief.
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
18,04
Menno Bosma, Hans van de Veen
De belofte van de social impact bond
nog 1 op voorraad
5,85
nog 1 op voorraad
45,00
nog 1 op voorraad
8,15
nog 1 op voorraad
18,04
Menno Bosma, Hans van de Veen
De belofte van de social impact bond
nog 1 op voorraad
5,85
nog 1 op voorraad
45,00
nog 1 op voorraad
8,15