• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De merkrolmethode

over merkportfolio's, grindbakken en kalkoenen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting
nog 1 op voorraad

4,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De merkrolmethode
De merkrolmethode
Beetje gebruikt
4,75
ISBN
9789055948628
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Scriptum Books
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
200

Waar gaat het over?

In een sterk merkportfolio zijn de merken samen succesvoller dan alleen, omdat de organisatie door het voeren van verschillende merken meer kan doen in de markt. In essentie gaat het om eenvoudige vragen, zoals wat je wel en niet kunt doen met één merk en wat het kost om verschillende merken te voeren.

In werkelijkheid worden merkportfoliovraagstukken vaak complex en emotioneel en zijn de oplossingen suboptimaal. Veel analyses stranden in de grindbak van macho-beslissingen om alles om te zetten in één merk, zonder goed doordacht te hebben wat daarmee wordt weggegooid. Of wordt juist besloten om maar niets te veranderen, omdat het zo moeilijk is keuzes te maken waar iedereen gelukkig van wordt.

Merkportfolio's zijn veelal niet bedacht maar organisch gegroeid door fusies en nieuwe initiatieven in de markt. De verantwoordelijken en betrokkenen voelen zich vaak sterk verbonden met hun merk en dat kan leiden tot gevoelige dilemma's - moet je aan een kalkoen vragen om beslissen over het kerstmenu? Tegelijkertijd is het de uitdaging om juist met de kennis en expertise van deze ervaringsdeskundigen te komen tot een optimaal merkportfolio.

In dit boek wordt de lezer langs de grindbakken en kalkoenen van merkportfoliovraagstukken gevoerd via de 9 stappen van de Merkrolmethode: een procesmatige aanpak om gezamenlijk en objectief te komen tot een beter merkportfolio. Deze methode is ontwikkeld in de dagelijkse praktijk van Achmea door het integreren van de theorie rond merken, merkportfolio's, marketing, waardeketens visie en strategie. De theorie wordt ondersteund met een case over de conversie van 800.000 klanten van Groene Land Achmea en PWZ Achmea naar Zilveren Kruis Achmea.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Marketing

Tweedehands Nieuw
75,50
40% korting
Mabel Nummerdor
Miss Marketing
6,00
40% korting
Mabel Nummerdor, Mijke de Vette
Miss Marketing
13,50
50% korting
4,85
Peter Olsthoorn
Privacy bestaat niet
nog 1 op voorraad
15,75
Tweedehands Nieuw
75,50
40% korting
Mabel Nummerdor
Miss Marketing
6,00
40% korting
Mabel Nummerdor, Mijke de Vette
Miss Marketing
13,50
50% korting
4,85
Peter Olsthoorn
Privacy bestaat niet
nog 1 op voorraad
15,75

Anderen bekeken ook

A. Condie, A. Condie
Matched
5,00
5,45
50% korting
F. Sweet
Ruimte
4,80
40% korting
8,65
Brock Yates
Oculatum
5,00
50% korting
Katie Fforde
Praktisch Perfect
5,00
Frans Westenbrink
Drentse Portretten
sorry, niet op voorraad