• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Business model generatie

een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

19,70

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Business model generatie
Business model generatie
Echt gebruikt
19,70
ISBN
9789013074086
Bindwijze
Hardcover
Taal
Overig
Uitgeverij
Boom uitgevers Amsterdam
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
281

Waar gaat het over?

Interne discussies over het juiste bedrijfsmodel verzanden vaak in begrippenstrijd en wederzijds onbegrip. De aanpak van de Zwitserse wetenschapper Alex Osterwalder biedt nieuwe mogelijkheden. Zijn boek over Business Model Generation is een wereldwijde hit. Het ideale businessmodel vergemakkelijkt intern de discussie over de koers van de onderneming, en is dusdanig helder opgeschreven dat iedereen het begrijpt en vanuit hetzelfde punt vertrekt. 'Geen sinecure in de praktijk, want mensen kunnen strategische concepten niet makkelijk in woorden omschrijven.' Het model van Osterwalder is zeer geschikt om een nieuw businessmodel systematisch te bedenken, te ontwerpen en te implementeren. Aan de hand van negen basisbouwstenen zie je in één oogopslag hoe een bedrijf geld kan verdienen. Die bouwstenen zijn - klantsegmenten, - waardeproposities, - kanalen, - klantrelaties, - inkomstenstromen, - key resources, - kernactiviteiten, - key partners - en kostenstructuur. De kracht van dit model is dat Osterwalder het heel sterk heeft weten te visualiseren, en laat zien hoe die bouwstenen in elkaar grijpen. Of je nou succesvol bent of niet, je moet als ondernemer voortdurend nieuwe businessmodellen genereren, is het credo van Osterwalder. Want alleen dan blijf je wendbaar en flexibel en kun je snel inspelen op bewegingen van concurrenten. Dit handboek is daarbij een uitstekend hulpmiddel. Bedrijven als 3M, Ericsson, Telenor en in Nederland TeleAtlas, KPN, ASR Verzekeringen en Pricewaterhouse Coopers werken al met het model van Osterwalder.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Fred Rorink, ÖZtürk Burcu
Management en organisatie
21,50
Rienk Stuive, Peter Thuis
Bedrijfskunde Integraal
36,00
Philip Kotler, Gary Armstrong, Lloyd C. Harris, Hongwei He
Principes van marketing
45,00
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Waarde propositie ontwerp
22,70
K.J. Alsem, E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning
4,50
K.J. Alsem, E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning
45,25
Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter
Management
5,10
K.J. Alsem, E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning
sorry, niet op voorraad
Stephen P. Robbins, Mary A. Coulter
Management
sorry, niet op voorraad