• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

BEST V HET BEDRYF

Auteur Heynsdyk
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

4,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
BEST V HET BEDRYF
BEST V HET BEDRYF
Beetje gebruikt
4,75
ISBN
9789001385231
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Auteur
Uitgeverij
Noordhoff Uitgevers
Aantal pagina’s
234

Waar gaat het over?

Effectiviteit van organisaties is een thema dat zich in toenemende belangstelling mag verheugen. Nu organisaties al jarenlang niet meer 'vanzelf' groeien, komt de vraag naar effectief organisatiebestuur steeds nadrukkelijker naar voren. Hoe moeten organisaties bestuurd worden om voorwaarden te scheppen voor overleven, groei of excellentie? 'Besturen van het bedrijf' is een inleidend boek op het terrein van de organisatiekunde. Het laat in onderlinge samenhang de bouwstenen zien van organisatiestructuur en -bestuur. Daarbij dient als leidraad dat er niet één beste manier van organiseren en leidinggeven is, maar dat dit afhankelijk is van de omgeving waarin het bedrijf opereert enerzijds en de mensen die in de organisatie functioneren anderzijds. Centraal in het boek staat het bestuurproces. Dit proces valt uiteen in het richten en het inrichten van het bedrijf. 'Richten' betreft zaken als doelen, strategie en beleid. 'Inrichten' omvat planning, organiseren en leidinggeven. Om dit alles te laten functioneren is een aantal ondersteunende processen onmisbaar, te weten informatie, communicatie, machts- en besluitvormingsprocessen. 'Bestuderen van het bedrijf' is geschreven voor degenen die voor de eerste keer tijdens hun studie in aanraking komen met het vak organisatiekunde. Daarbij kan worden gedacht aan studenten bij het heao en andere beroepsopleidingen, SPD en de eerste fase van universitaire opleidingen in bedrijfskunde, economie, sociologie, enz. Maar ook de manager in de praktijk, die het vak organisatiekunde nog eens in kort bestek op een rijtje gezet wil zien, zal in dit boek veel van zijn gading vinden.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
3,90
K.J. Alsem, E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning
nog 1 op voorraad
3,95
nog 1 op voorraad
11,30
nog 1 op voorraad
13,65
nog 1 op voorraad
11,20
nog 1 op voorraad
12,50
nog 1 op voorraad
3,90
K.J. Alsem, E.J. Kostelijk
Strategische marketingplanning
nog 1 op voorraad
3,95
nog 1 op voorraad
11,30
nog 1 op voorraad
13,65
nog 1 op voorraad
11,20
nog 1 op voorraad
12,50

Anderen bekeken ook

7,45