• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Zakelijk schrijven

Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

7,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Zakelijk schrijven
Zakelijk schrijven
Beetje gebruikt
7,30
ISBN
9789046900192
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
190

Waar gaat het over?

Hoe schrijf je een doeltreffende zakelijke tekst? Dit boek presenteert de kennis die nodig is om deze vraag te beantwoorden. De lezer leert effectief zakelijk te schrijven met behulp van casuïstiek, praktijkvoorbeelden en opdrachten om zelf stapsgewijs mee aan de gang te gaan.

Zakelijk schrijven is opgebouwd uit drie delen. Deel I gaat in op wat je als schrijver actief moet doen om een goede tekst te produceren: vooraf zorgvuldig een tekstplan opstellen. Aan de hand van het tekstplan worden alle fases in het schrijfproces besproken voor de meest voorkomende teksttypen: de opdrachtanalyse, de doelgroepanalyse, de doelformulering, het vaststellen van de inhoud van de tekst, het bouwplan en het procesplan. Deel 2 besteedt aandacht aan de lezer, de doelgroep van een tekst. Elk medium moet optimaal afgestemd zijn op deze doelgroep, en dit brengt eigen conventies voor het taalgebruik met zich mee. Verschillende soorten schriftelijke media komen hier aan de orde: van e-mail tot folder, van verkoopbrief tot beleidsrapport. Deel 3 bevat de gereedschappen die je kunt gebruiken om correct te schrijven: regels voor zinsbouw, woordkeuze, uiterlijke structuur en argumentatie en voor interpunctie.

Judith ter Horst verzorgt coachings en trainingen effectief schriftelijk communiceren voor diverse non-profitorganisaties. Van haar verscheen eerder Rapporteren in de hulp- en dienstverlening (m.m.v. Annette Bogtstra). Ad Molenaar is als docent taalvaardigheid en (marketing)communicatie verbonden aan de Hanze-hogeschool Groningen. Beide auteurs hebben jarenlange ervaring in het hbo en in de praktijk van voorlichting, pr en communicatie.

Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
19,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,00
Petra Poelmans, Olav Severijnen
De APA-richtlijnen
4=3 actie
6,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
24,15
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
19,60
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,00
Petra Poelmans, Olav Severijnen
De APA-richtlijnen
4=3 actie
6,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
24,15
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,55

Anderen bekeken ook

Mariët Hermans
Schrijven met effect
4=3 actie
17,65
4=3 actie
4,75
sorry, niet op voorraad