• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

When Religion Meets New Media

Media, Religion and Culture
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
30% korting

30,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
When Religion Meets New Media
When Religion Meets New Media
Beetje gebruikt
30,00
ISBN
9780415349574
Bindwijze
Paperback
Taal
Engels
Uitgeverij
Taylor & Francis Ltd
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
232

Waar gaat het over?

This lively book focuses on how different Jewish, Muslim, and Christian communities engage with new media. Rather than simply reject or accept new media, religious communities negotiate complex relationships with these technologies in light of their history and beliefs. Heidi Campbell suggests a method for studying these processes she calls the religious-social shaping of technology and students are asked to consider four key areas: religious tradition and history; contemporary community values and priorities; negotiation and innovating technology in light of the community; communal discourses applied to justify use. A wealth of examples such as the Christian e-vangelism movement, Modern Islamic discourses about computers and the rise of the Jewish kosher cell phone, demonstrate the dominant strategies which emerge for religious media users, as well as the unique motivations that guide specific groups.
Lees verder

Recensies

0 recensies