• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Stichting management studies - Van unitmanagement naar multidimensionale organisaties

luisterboek
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789023244172
Bindwijze
Overigen
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2008

Waar gaat het over?

Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies Nieuwe tijden vragen om nieuwe organisatievormen. Grilliger klantgedrag en de noodzaak van meer aandacht voor kennisexploitatie dwingen veel ondernemingen het ooit zo succesvolle concept van de unitorganisatie los te laten. Problemen rond de samenwerking tussen business units en van business units met bijvoorbeeld accountmanagement kunnen niet binnen de tot nu toe gangbare organisatievormen worden opgelost. Om in-control te zijn in een multidimensionale markt en voor het realiseren van meerdere typen synergieën in de organisatie wordt de behoefte aan meerdimensionale management informatie en accountability steeds belangrijker. Het concept van de multidimensionale organisatie, dat al rond 1980 werd besproken, biedt hiertoe de mogelijkheden. Wat rond 1980 nog niet mogelijk was, kan nu dankzij de dalende kosten van informatie wel worden gerealiseerd. De multidimensionale organisatie past ook bij de nieuwe mensbeelden en creëert de meest effectieve voorwaarden voor samenwerking en het inzetten van kennis. Dit boek beschrijft wat een multidimensionale organisatie is, welke nieuwe mogelijkheden deze biedt, hoe deze organisatievorm werkt en geleid moet worden en wat deze organisatievorm betekent voor corporate governance. Puntsgewijs en aan de hand van bedrijfscases van bekende ondernemingen wordt uitgelegd welke beslissingen noodzakelijk zijn om duurzaam en effectief in te spelen op de toenemende complexiteit van de markt. Dit boek is in de eerste plaats bedoeld voor bestuurders die te maken krijgen met de nieuwe multidimensionale (markt)realiteit en tijdig veranderingen in gang willen zetten. Het boek is ook van belang voor stafmedewerkers, adviseurs, (postdoctorale) opleidingen management control, management development programma's en studenten WO bedrijfskunde. Prof. dr. J. Strikwerda is director van het Nolan Norton Institute te Zeist en hoogleraar Organisatie en Organisatieverandering aan de Universiteit van Amsterdam.
Lees verder

Recensies

0 recensies
nog 1 op voorraad
11,65
André F. Troost
Om stil te worden
20% korting
5,00
nog 1 op voorraad
6,04
25% korting
nog 1 op voorraad
5,20
30% korting
nog 1 op voorraad
3,90
nog 1 op voorraad
11,65
André F. Troost
Om stil te worden
20% korting
5,00
nog 1 op voorraad
6,04
25% korting
nog 1 op voorraad
5,20
30% korting
nog 1 op voorraad
3,90