• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sociaal ondernemen

Innovatie en ondernemerschap in het sociaal domein
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

28,60

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sociaal ondernemen
Sociaal ondernemen
Als nieuw
28,60
ISBN
9789024402366
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
252

Waar gaat het over?

Professionals in het sociaal domein staan regelmatig voor lastige dilemma’s. Ze komen op voor de belangen van hun cliënten, maar moeten tegelijkertijd efficiënt en kostenbewust werken en kunnen omgaan met de (lokale) overheid als opdrachtgever. Dit vraagt om een meer ondernemende rol van de sociaal professional. Sociaal ondernemen biedt handvatten om deze ondernemende kwaliteiten te ontwikkelen en vorm te geven en nodigt uit tot reflectie hierover.Sociaal ondernemen beschrijft de competenties die de sociaal professionals nodig hebben en het krachtenveld waarbinnen zij hun doelen willen bereiken. Aan bod komen motieven voor sociaal ondernemend handelen, de ethische consequenties daarvan en businessplannen die een onderneming kunnen onderbouwen. Hoe een ondernemende houding bijdraagt aan toegang tot recht, het zichtbaar maken van impact op lokaal niveau en het sociaal ondernemen door burgers wordt eveneens behandeld. Ook is er aandacht voor de vraag naar welke samenleving je wilt streven en welke richting wordt gekozen bij sociale verandering en innovatie. Elk hoofdstuk begint met een aansprekende casus met vragen waarmee het onderwerp van het hoofdstuk wordt geïntroduceerd en verbonden met de dagelijkse praktijk en bevat tevens een begrippenlijst en een samenvatting.Bij dit boek hoort ook een website, www.sociaalondernemen1edruk.nl, met video’s, achtergrondartikelen, links, een begrippentrainer en een oefentoets bij elk van de hoofdstukken.Sociaal ondernemen is bestemd voor studenten Social work, Toegepaste psychologie en Pedagogiek. Ook startende sociaal ondernemers hebben baat bij dit boek.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Smadar Celestin-Westreich
Observeren en rapporteren
4=3 actie
8,30
Robert S. Feldman
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
7,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,75
Jacqueline Rothfusz
Ethiek in sociaal werk
4=3 actie
5,85
4=3 actie
25,95
Smadar Celestin-Westreich
Observeren en rapporteren
4=3 actie
8,30
Robert S. Feldman
Ontwikkelingspsychologie
4=3 actie
7,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,75
Jacqueline Rothfusz
Ethiek in sociaal werk
4=3 actie
5,85
4=3 actie
25,95