• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

SMS reeks - Duurzaam ondernemen waarmaken

het bedrijfskundig perspectief
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

11,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
SMS reeks  -   Duurzaam ondernemen waarmaken
SMS reeks - Duurzaam ondernemen waarmaken
Als nieuw
11,85
ISBN
9789023250319
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Gorcum B.V., Koninklijke van
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
376

Waar gaat het over?

Duurzaam ondernemen biedt grote kansen. En het wordt steeds meer een randvoorwaarde voor overleven. Grote uitdagingen als grondstoffenschaarste, minder biodiversiteit, armoede en vergrijzing hebben steeds meer invloed op het succes en de continuïteit van ondernemingen. Zij moeten duurzaamheid daarom daadwerkelijk inbedden in hun organisatie. Dat is geen eenvoudige opgave. De zee van verandering waar ondernemingen op varen is grilllig en de wind verandert regelmatig van richting. De voortdurende uitwisseling van informatie via sociale media versnelt die veranderingen. Consumenten worden mondiger, maar zijn lang niet altijd duidelijk in hun voorkeuren. Investeerders herkennen de risico's en kansen van duurzaamheid en maatschappelijke organisaties volgen bedrijven kritisch, maar hebben ook moeite om dit op een constructieve manier te doen. Hoe koers te houden in deze voortdurend veranderende ondernemingscontext? Hoe kan duurzaamheid beklijven? Hoe komt een onderneming voorbij kritische kantelpunten? Duurzaam ondernemen waarmaken analyseert en illustreert hoe twintig vooraanstaande Nederlandse bedrijven omgaan met deze strategische uitdaging. Het schetst de verschillende fasen van duurzaam ondernemen die ze hebben doorlopen. Soms gestaag en planmatig, soms snel en schoksgewijs. Soms alleen, steeds meer in samenspraak met stakeholders. Daarmee biedt het vanuit bedrijfskundig perspectief inzicht in welke interventies blijken te werken om duurzaamheid meer waard te laten zijn voor de organisatie. De auteurs identificeren kantelpunten en bieden inzichten en handvatten die elke onderneming helpen om duurzaam ondernemen waar te maken. Onmisbaar voor de manager die wil weten welke stappen de onderneming verder kunnen helpen om koers te zetten naar volledige duurzaamheid.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

6,40
Babette Porcelijn
De verborgen impact
15,04
Jelleke de Nooy van Tol
Heel de wereld
10,55
D. Hillenius
Sprekend een dier
3,90
Van engelen Wichert
Ideeen Genoeg
4,75
I. Jonker, Henk van Woerden
Ik Herhaal Je
6,25
Rob van Tulder, Rob Tilburg
Managing The Transition To A Sustain
27,00
sorry, niet op voorraad
Feico Houweling, Marco van der Hoeven
Canon van de supply chain
sorry, niet op voorraad
Jonathan Allen, Mark Wilcox
Why + How = Wow
sorry, niet op voorraad