• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Schoolontwikkeling in praktijk / Praktijk in Onderzoek / 4

Onderzoek in samenhang
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
30% korting
nog 1 op voorraad

15,40

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Schoolontwikkeling in praktijk / Praktijk in Onderzoek / 4
Schoolontwikkeling in praktijk / Praktijk in Onderzoek / 4
Als nieuw
15,40
ISBN
9789044125719
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
204

Waar gaat het over?

Over het boek:
Dit boek is een goed voorbeeld van de manier waarop schoolontwikkeling in de praktijk van een Cluster 3-school plaatsvindt. Er wordt overtuigend beschreven wat het eff ect is van het doen van praktijkonderzoek in de eigen onderwijscontext. Het boek geeft inzicht in de succesfactoren bij dit soort processen: het starten vanuit een moreel doel en een urgente vraag; het bouwen aan capaciteit voor leren en ontwikkelen binnen de school; het verbinden van de behoeften van medewerkers en schoolorganisatie en het ontstaan van leiderschapsinitiatieven in de gehele organisatie.

De interviews in dit boek met betrokkenen binnen en buiten de school, tonen aan dat de school vruchten aan het plukken is van de beleidsmatig en uitdagende koers. Fris en vernieuwend is de kijk van de school op inclusie en passend onderwijs. Zoals de directeur van De Groote Aard Henk Janssen verwoordt: Het gaat niet om de plek waar speciaal onderwijs wordt aangeboden, maar om speciaal onderwijzen in een leeromgeving die past bij de talenten en mogelijkheden van de kinderen.

Terugblikkend op alle onderzoeken, interviews en reflecties zijn de auteurs van dit boek erin geslaagd om de lezer vooral duidelijk te maken dat schoolontwikkeling tot stand komt in de verdiepende samenwerking en kennisuitwisseling tussen professionals binnen en buiten de school.
De ingezette beleidsmatige richting van de school om toe te werken naar een professionele cultuur heeft zichtbaar geleid tot vele vormen van samenwerkend leren.

Het proces van het toegroeien naar een professionele cultuur gaat gepaard met andere vormen van communiceren met elkaar in de school en daarmee samenhangende veranderingen van de organisatiestructuur. Buiten de bovenstaande ontwikkeling gaat de school tegelijkertijd de uitdaging aan de ontwikkeling van leerlijnen op te pakken en te kiezen voor een nieuw leerlingvolgsysteem en een andere vorm voor handelingsplanning en ouderoverleg.
De ondersteuning voor deze twee ontwikkelingen binnen de school vormen de praktijk onderzoeken, die professionals in onderwijs van de school deden in het kader van de Masteropleiding Special Educational Needs bij Fontys OSO.
Lees verder

Recensies

0 recensies
30% korting
5,00
30% korting
5,45
Heijkoop
Vastgelopen
nog 1 op voorraad
12,00
30% korting
nog 1 op voorraad
13,10
[{:name=>"Auke van den Berg"
Als je kind het zelf niet kan
nog 1 op voorraad
10,20
30% korting
5,00
30% korting
5,45
Heijkoop
Vastgelopen
nog 1 op voorraad
12,00
30% korting
nog 1 op voorraad
13,10
[{:name=>"Auke van den Berg"
Als je kind het zelf niet kan
nog 1 op voorraad
10,20