• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Risico- en crisiscommunicatie

succesfactoren in crisissituaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
nog 1 op voorraad

15,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Risico- en crisiscommunicatie
Risico- en crisiscommunicatie
Beetje gebruikt
15,95
ISBN
9789046904220
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
262

Waar gaat het over?

Risico's en crises maken deel uit van ons dagelijks leven. Rampen dichtbij en ver weg treffen grote groepen mensen en vragen om betekenisvolle risico- en crisiscommunicatie vanuit overheden en bedrijven. Communicatie over risico's en tijdens crises is daarom een belangrijk onderdeel van het werkveld van de communicatieprofessional.

Met Risico- en crisiscommunicatie verwerft de lezer de kennis en inzichten om effectief en efficiënt over risico's en crises te communiceren. De auteurs bespreken fundamentele veranderingen die zich in onze samenleving voltrekken, inventariseren de risico's waaraan we blootstaan en schetsen de wijze waarop de crisisbeheersing is georganiseerd. Tegen deze achtergrond geven ze een nauwgezet beeld van de uitgangspunten van de risico- en crisiscommunicatie en de werkzaamheden van de communicatieprofessional. Daarbij biedt het boek inzicht in de verschillende verantwoordelijkheden van de overheid en het bedrijfsleven.

De auteurs koppelen de theorie voortdurend aan de praktijk, met behulp van voorbeelden en kaderteksten. Zij besluiten het boek met een epiloog waarin ze een gemeentevoorlichter volgen die geconfronteerd wordt met een uitslaande brand op een station. Hierdoor krijgt de lezer een concreet beeld van de werkzaamheden van een professional tijdens een crisissituatie.

In deze vierde, herziene druk wordt omschreven hoe de Wet veiligheidsregio's (Wvr) in de praktijk wordt uitgevoerd en wat de gevolgen van social media zijn op de wijze waarop overheden en burgers communiceren over risico's en tijdens crises. Verder zijn de voorbeelden geactualiseerd en zijn verschillende hoofdstukken aangepast aan nieuwe inzichten en trends in de samenleving.

Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

4=3 actie
4,10

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,00
Winston Scholsberg
De Wes methode
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Frank van Leer
De Impact Factor
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
69,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,00
Winston Scholsberg
De Wes methode
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,00
Frank van Leer
De Impact Factor
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
69,55

Anderen bekeken ook

Arthur Zanders
Crisismanagement
4=3 actie
6,00
4=3 actie
4,10
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Belinda Belinda Gaag
Publieke communicatie
sorry, niet op voorraad
Jan Adriaanse, Gijs Weenink
Never waste a good crisis
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad