• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Omgaan met moeilijke mensen

naar een professionele aanpak
Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789085064824
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Boom
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
114

Waar gaat het over?

OMGAAN MET MOEILIJKE MENSEN naar een professionele aanpak Mensen gedragen zich in het algemeen aangepast. Er zijn echter nogal wat mensen die hun persoonlijke opvattingen van groter belang achten dan de algemeen geldende regels. Daardoor botsen ze keer op keer met anderen in bijvoorbeeld het gezin, op het werk en tijdens de vrijetijdsbesteding. Ze veroorzaken niet alleen veel moeilijkheden, maar komen vaak ook zelf in grote problemen. Over deze mensen gaat dit boek. Wie zijn zij en hoe kunnen we ze helpen een harmonieuzer bestaan te krijgen? De aandacht richt zich daarbij niet zozeer op genezingsprocessen, maar vooral op het helpen ontwikkelen van strategieën die hen de mogelijkheid bieden uit de problemen te blijven en de mensen uit hun omgeving een minder conflictueus bestaan kunnen geven. In dit boek wordt getracht om 'moeilijke mensen' te classificeren. Uitgaande van de diverse persoonlijkheidsstoornissen worden enkele strategieën beschreven om met deze mensen om te gaan. Voorts krijgt de lezer strategieën aangeboden in de vorm van conflictoplossing, 'socratisch motiveren', toepassing van zelfcontroleprocedures bij agressief gedrag en een cognitieve strategie voor mensen met een lage frustratietoletrantie. Ook wordt de problematiek van de borderline-patiënt, eigenlijk het prototype van een 'moeilijk mens', uitvoerig besproken. Tot slot volgen enige algemene richtlijnen over hoe we als hulpverlener lastige, agressieve cliënten kunnen bejegenen. Deze richtlijnen gelden eigenlijk voor de omgang met iedere cliënt, hoe 'moeilijk' die ook is: wees hoffelijk en vriendelijk.
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,35
L. Smulders-Groenhuijsen
Dees, een vader en een viool
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,25
4=3 actie
nog 1 op voorraad
13,35
L. Smulders-Groenhuijsen
Dees, een vader en een viool
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,25

Anderen bekeken ook

4=3 actie
8,90
4=3 actie
5,25
Petra Megens
Knetterdruk
4=3 actie
5,00
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
M. Blokhorst, L. Slot
Het brein de baas
sorry, niet op voorraad