• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Maak Mij Wat Wijs

Media Bekennen, Begrijpen En Zelf Creeren
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

32,65 16,32

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Maak Mij Wat Wijs
Maak Mij Wat Wijs
Beetje gebruikt
16,32
821000366
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789020989496
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Lannoo N.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
240

Waar gaat het over?

De media: venster op de wereld, link met andere mensen, bron van informatie, vertier en sociaal contact. Media zijn er altijd en overal. Maar hoe halen we er het beste uit? Hoe om te gaan met de alomtegenwoordige media?;;;Inzet van het boek: werken aan mediageletterdheid, op verschillende terreinen. De kunst van op een zinvolle manier om te gaan met de alomtegenwoordige media noemen we mediageletterdheid.Omdat media ons dagelijks omringen, zijn drie vaardigheden broodnodig: media kennen, media begrijpen en zelf media creëren. Onder het eerste verstaan we de vaardigheden om de wegwijzers in onze informatiesamenleving te lezen en zonder handleiding te kunnen hanteren. Media begrijpen slaat op de kritische omgang met de media: hoe functioneren ze, hoe werken ze op ons in en wat hebben ze ons te bieden? Onder zelf media creëren rekenen we alle vaardigheden die ons in staat moeten stellen om actief mee te bouwen aan media en de verspreiding van informatie en om de media te gebruiken voor onze zelfexpressie. Maak mij wat wijs wil de meervoudigheid van mediageletterdheid in kaart brengen en inzichten geven voor een zorgvuldige omgang met de media die ons leven sturen. Kunnen wij kinderen en jongeren, die opgroeien met de digitale media, nog iets leren? Kunnen ouderen iets van jongeren leren in hun omgang met de media? Welke kunst moet je verstaan om televisie te kijken en reclame te begrijpen? Zijn wij het gebruik van de oude gedrukte media, zoals het boek en de krant, verleerd? Met jong en oud voor ogen, besteedt dit boek aandacht aan de problemen van toegang tot de media (digitale kloof), gebruik en kennis begrip van de media, en zelf creëren van de media.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
24,15
Veronika Peters
Internet voor senioren
32,15
Kees Lindhout
Bee Different
25% korting
19,85 14,89
50% korting
32,65 16,32
24,15
Veronika Peters
Internet voor senioren
32,15
Kees Lindhout
Bee Different
25% korting
19,85 14,89
50% korting
32,65 16,32

Anderen bekeken ook

11,75
50% korting
5,25
Evert van Wijk
Mediagenie(k)
12,30
S.I. Brennecke
Media en publiek
50% korting
2,50
Katheline de Lembre
Media onder de loep
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Darcey Bussell, Darcey Bussell
Wat Voor Minnaar Ben Jij
Geef me een seintje