Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Maak Mij Wat Wijs

Media Bekennen, Begrijpen En Zelf Creeren
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
    (door werkzaamheden in ons magazijn tijdens Hemelvaart mogelijk lichte vertraging)
70% korting
nog 1 op voorraad

32,65 9,79

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Maak Mij Wat Wijs
Maak Mij Wat Wijs
Beetje gebruikt
9,79
821000366
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789020989496
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Lannoo N.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
240

Waar gaat het over?

De media: venster op de wereld, link met andere mensen, bron van informatie, vertier en sociaal contact. Media zijn er altijd en overal. Maar hoe halen we er het beste uit? Hoe om te gaan met de alomtegenwoordige media?;;;Inzet van het boek: werken aan mediageletterdheid, op verschillende terreinen. De kunst van op een zinvolle manier om te gaan met de alomtegenwoordige media noemen we mediageletterdheid.Omdat media ons dagelijks omringen, zijn drie vaardigheden broodnodig: media kennen, media begrijpen en zelf media creëren. Onder het eerste verstaan we de vaardigheden om de wegwijzers in onze informatiesamenleving te lezen en zonder handleiding te kunnen hanteren. Media begrijpen slaat op de kritische omgang met de media: hoe functioneren ze, hoe werken ze op ons in en wat hebben ze ons te bieden? Onder zelf media creëren rekenen we alle vaardigheden die ons in staat moeten stellen om actief mee te bouwen aan media en de verspreiding van informatie en om de media te gebruiken voor onze zelfexpressie. Maak mij wat wijs wil de meervoudigheid van mediageletterdheid in kaart brengen en inzichten geven voor een zorgvuldige omgang met de media die ons leven sturen. Kunnen wij kinderen en jongeren, die opgroeien met de digitale media, nog iets leren? Kunnen ouderen iets van jongeren leren in hun omgang met de media? Welke kunst moet je verstaan om televisie te kijken en reclame te begrijpen? Zijn wij het gebruik van de oude gedrukte media, zoals het boek en de krant, verleerd? Met jong en oud voor ogen, besteedt dit boek aandacht aan de problemen van toegang tot de media (digitale kloof), gebruik en kennis begrip van de media, en zelf creëren van de media.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Richard Wolfe
Speedmailen
Tweedehands Als nieuw
10,10
Richard Wolfe
Speedmailen
Tweedehands Beetje gebruikt
10,10
Corné Dijkmans
Social media to go!
nog 1 op voorraad
15,85
70% korting
nog 1 op voorraad
14,55 4,36
nog 1 op voorraad
13,35
Laetitia Smit
Visual language
nog 1 op voorraad
51,20
Richard Wolfe
Speedmailen
Tweedehands Als nieuw
10,10
Richard Wolfe
Speedmailen
Tweedehands Beetje gebruikt
10,10
Corné Dijkmans
Social media to go!
nog 1 op voorraad
15,85
70% korting
nog 1 op voorraad
14,55 4,36
nog 1 op voorraad
13,35
Laetitia Smit
Visual language
nog 1 op voorraad
51,20

Anderen bekeken ook

Evert van Wijk
Mediagenie(k)
12,30
Tom Bakker, Margriet Van Eikema Hommes
Handboek nieuwe media
40% korting
9.999,00 2,85
S.I. Brennecke
Media en publiek
70% korting
9.999,00 1,50
Katheline de Lembre
Media onder de loep
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Frank Hellemans
Echte mediaprimeurs
Geef me een seintje
Darcey Bussell, Darcey Bussell
Wat Voor Minnaar Ben Jij
Geef me een seintje