• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het nieuwe management

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
20% korting

5,70

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het nieuwe management
Het nieuwe management
Beetje gebruikt
5,70
ISBN
9789039106877
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Vbk Media
Jaar van uitgifte
1996
Aantal pagina’s
141

Waar gaat het over?

De titel van dit boek houdt niet in, dat hiermee de zoveelste geheel nieuwe theorie over het management wordt gepresenteerd. De bedoeling is veeleer om de recente, vaak zeer uiteenlopende theorieën, zoals die van Argyris, Drucker, Mintzberg, Pettegrew, Pralahad en Scott-Morgan, te integreren door iets van een vernieuwende visie erin naar voren te brengen. Deze vernieuwing bestaat vooral in een wezenlijke verruiming van wat onder management wordt verstaan. VanPeursenwerktdievisieuitdoor3ezebinneneenel en perspectief te plaatsen: dat van de veranderingen in de hedendaagse cultuur. Centraal staat daarbij het woord 'ontwikkeling'. Precies daarom gaat het immers in eik beleid, zowel binnen het management als binnen dat van de zogenaamde ontwikkelingslanden (het 'Zuiden'). Tegenwoordig leven wij binnen een 'global village'. In het Noorden ligt het accent op besluitvaardigheid, in het Zuiden meer op het kosmische evenwicht. In het Noorden wil men meer theoretische helderheid, in het Zuiden meer verbeeldingsvolle 'dubbelzinnigheid'. De kernvraag is of eik management niet van de wisselwerking tussen deze beide beleidsdimensies zou kunnen profiteren en of het zich binnen onze muiticulturele wereld niet beter zou moeten profileren. Wat in dit boek ondernomen wordt is dan ook vooral een poging tot 'ontgrenzen': het verruimen van economische en sociale, van organisatorische en internationaal-politieke, ja zelfs van mentale en culturele horizonten. Daarbij speelt een uiteenzetting over het creatieve leerproces binnen elke organisatie een belangrijke rol. Dit boek is van belang voor beleidsvorming binnen management, ontwikkelingswerk en sociaal pedagogische vorming. Tevens is het onmisbaar voor modern onderwijs in monagementcentra, beleidscursussen en afdelingen binnen het 1- BO. Tenslotte zal het cultuurfilosofisch georiënteerde lezers kunnen boeien vanwege de veelvuldige praktische toepassing van wijsgerige ideeën.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Filosofie

Tweedehands Beetje gebruikt
11,70
Tweedehands Beetje gebruikt
11,70