• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het groot strategieboek

In dialoog naar een strategische voorsprong
Maak tweedehands je eerste keus
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
3+1 actie

56,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het groot strategieboek
Het groot strategieboek
Als nieuw
56,50
10000211130
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789052619217
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIM Media BV
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
240

Waar gaat het over?

Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?

Het groot strategieboek leidt je succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.

Het Groot Strategieboek bestaat uit vier delen:
- Deel 1 beschrijft strategie in het licht van onderscheidend vermogen, het belang van het proces voor het uiteindelijke resultaat en De Berenschot Strategische Dialoog® als model.

- Deel 2 gaat dieper in op de fasen in het strategieproces, waarbij van iedere fase wordt beschreven hoe het proces plaatsvindt, inclusief karakteristieken, relevante issues, en mogelijke risico's. Door de fasen heen loopt een casebeschrijving die het hele model volgt. Als intermezzo naar deel 3 wordt strategie in verschillende contexten (o.a. fusie en reorganisatie) beschreven.

- Deel 3 bevat een selectie van modellen die per fase als kapstok kunnen dienen om analyses uit te voeren, inzichten te verwerven, conclusies te trekken en tot actie over te gaan.

- Deel 4 beschrijft een selectie van werkvormen die gehanteerd kunnen worden en die gekoppeld zijn aan de karakteristieken van De Berenschot Strategische Dialoog.

Dit jaar bestaat de Berenschot Strategische Dialoog twintig jaar, een aanpak die uitgaat van het lerend formuleren van strategie met veel belanghebbenden. Het groot strategieboek is de volledig herziene versie van Het strategieboek I, waarin deze methodiek beschreven is. Het is geen wetenschappelijk werk, maar maakt de bestaande theorie met de nieuwste praktijkervaring toegankelijk en vertaalt deze naar handvatten die in de praktijk bruikbaar zijn. Van het succesvolle Het Strategieboek I zijn ruim 20.000 exemplaren verkocht.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

3+1 actie
16,90

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

3+1 actie
4,95
3+1 actie
10,50
Paul de Ruijter, Saskia Stolk
Klaar om te wenden
Geef me een seintje
3+1 actie
26,50
3+1 actie
28,00
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
3+1 actie
39,75 29,81
3+1 actie
4,95
3+1 actie
10,50
Paul de Ruijter, Saskia Stolk
Klaar om te wenden
Geef me een seintje
3+1 actie
26,50
3+1 actie
28,00
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
3+1 actie
39,75 29,81

Anderen bekeken ook

25% korting
3+1 actie
5,17
L. de Caluwe
Leren veranderen
3+1 actie
8,25
Stephen R. Covey
De 8ste eigenschap
3+1 actie
16,04
3+1 actie
16,65
3+1 actie
11,50
3+1 actie
33,70
Alexander Osterwalder
Business model generatie
3+1 actie
20,75
3+1 actie
29,10
3+1 actie
20,80
3+1 actie
57,15
3+1 actie
12,95
B. Ahlstrand
Strategie safari
3+1 actie
32,85
Geef me een seintje
Léon de Caluwé
Leren veranderen
Geef me een seintje