• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het Strategieboek

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

3,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Het Strategieboek
Het Strategieboek
Echt gebruikt
3,90
ISBN
9789052614793
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Academic Service
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina’s
156

Waar gaat het over?

Het Strategieboek 1e druk is een boek van P. Pietersma uitgegeven bij Academic Service. ISBN 9789052614793 Alle ondernemingen erkennen het belang van strategievorming en strategie-implementatie, maar vaak blijkt dat strategievorming een moeizaam proces is en dat het daarop volgende traject van implementatie van de gekozen strategie moeilijker en langzamer verloopt dan was voorzien. De ervaring leert dat de wijze waarop het proces van strategievorming is georganiseerd een belangrijke succesfactor is. Als dit proces goed is ingericht, ontstaat inzicht, wordt kennis gemobiliseerd en een gemeenschappelijk gevoel voor richting gecre erd. Berenschot heeft hiervoor een aanpak ontwikkeld, waarbij strategievorming wordt gezien als een leerproces met vele betrokkenen, door middel van een dialoog worden analyses gemaakt, strategische alternatieven ontwikkeld en uiteindelijk keuzes bepaald. Het Strategieboek beoogt een leidraad te zijn voor het succesvol doorlopen van het proces van strategievorming. Deel 1 bespreekt de stappen van het proces van strategievorming, de verschillende niveaus van strategiebepaling, en de interactie tussen strategie op concernniveau en strategie op business-unitniveau. Deel 2 werkt de processtappen nader uit. Per stap wordt duidelijk aangegeven hoe het proces verloopt, wat de inhoudelijke thema's in die stap zijn, en wat de valkuilen. Door de beschrijvingen per staploopt een verhaallijn, een case waarin het proces van strategievorming op de voet wordt gevolgd, met nadruk op de wijze waarop het proces wordt opgebouwd, de omgang met analyses, de vorming van visie en de manier waarop uiteindelijk consensus wordt bereikt. Deel 3 biedt alle strategiemodellen, waarbij de kleur van de pagina aangeeft bij welke stap het model kan worden ingezet. Per model worden kort het gebruiksdoel en de waarde aangegeven. Het Strategieboek volgt op Berenschots zeer succesvolle Managementmodellenboek.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
14,70
Loek ten Berge, Marco Oteman
Inleiding organisatiekunde
nog 1 op voorraad
31,75
nog 1 op voorraad
5,30
Tweedehands Beetje gebruikt
8,25
Tweedehands Echt gebruikt
9,60
nog 1 op voorraad
14,70
Loek ten Berge, Marco Oteman
Inleiding organisatiekunde
nog 1 op voorraad
31,75
nog 1 op voorraad
5,30
Tweedehands Beetje gebruikt
8,25
Tweedehands Echt gebruikt
9,60

Anderen bekeken ook

James P. Womack, Daniel T. Jones
Handboek Lean Solutions
8,85
K. Smage
Nachtduik
3,90
31,95
geen, Robert Maurer
De kunst van Kaizen
6,90
Sidney Sheldon
Engel van de nacht
4,75
sorry, niet op voorraad