• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Crossmediale Journalistiek

Maak tweedehands je eerste keus
  • Tot en met 29 september 4=3 op alles
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789047301493
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom Lemma Uitgevers
Aantal pagina’s
128

Waar gaat het over?

Het zijn barre tijden voor de kwaliteitsjournalistiek. (Dag)bladen zien hun lezersaantallen slinken en verliezen de strijd om het laatste nieuws; actualiteitenprogramma's op televisie worden weggesaneerd. Tot overmaat van ramp zijn de lezers en kijkers steeds ouder; wie neemt er nog een abonnement op de krant, als alles op internet staat? Of zijn het juist gouden tijden voor de kwaliteitsjournalistiek? Thomas van Aalten kiest voor de laatste optie. Hij laat in dit handboek zien waar de kansen liggen: in de crossmediale journalistiek. Daarvoor kunnen diverse kanalen (van 'tablets' tot iPhones en blogs) worden ingezet voor tekst, audio, video en foto, mits de eigenzinnigheid en kwaliteitseis van de journalist altijd de boventoon voeren. En dat is - op uitzonderingen na - nog niet het geval. Crossmediale journalistiek vereist een andere attitude. Van Aalten toont een vernieuwde hiërarchie en organisatie van de journalistiek, legt uit waarom goede journalistieke producten nooit 'af' zijn, behandelt andere verdienmodellen dan betalen-per-woord of subsidie. Hij laat zien dat crossmediale journalistiek meer verdieping geeft dan de paar papieren katernen of uniform gemonteerde reportages.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Ruud Vergoossen
Externe verslaggeving
4=3 actie
9,95
Gerry van der List
Meer Dan Een Weekblad
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,45
Joris Vanderpoorten
Journalistiek in perspectief
4=3 actie
9,60
H.J. Drs. Bouwer
Externe verslaggeving
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,90
Arjan Dasselaar
Social Media Survival
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,85
4=3 actie
45,10
Ruud Vergoossen
Externe verslaggeving
4=3 actie
9,95
Gerry van der List
Meer Dan Een Weekblad
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,45
Joris Vanderpoorten
Journalistiek in perspectief
4=3 actie
9,60
H.J. Drs. Bouwer
Externe verslaggeving
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,90
Arjan Dasselaar
Social Media Survival
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,85
4=3 actie
45,10