• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

CIO 3.0

het verschil maken in het tijdperk van digitale transformatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

20,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
CIO 3.0
CIO 3.0
Beetje gebruikt
20,00
ISBN
9789401800457
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Van Haren Publishing
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina’s
192

Waar gaat het over?

We leven in een tijd waarin sprake is van ingrijpende maatschappelijke, economische en technologische veranderingen. We mogen deze veranderingen gerust disruptief (verstorend, ontwrichtend) noemen, hele sectoren worden getroffen; de gevolgen zijn ingrijpend en vormen een existentiële bedreiging voor veel organisaties en bedrijven. Dat geldt voor alle sectoren: de zorg, welzijn, onderwijs, bouw, energie, banken enzovoort. Kort gezegd: het weefsel van de samenleving verandert. De informatie en communicatie technologie (ICT) ontwikkelt zich in een adembenemend tempo: Internet, mobiele apparaten, analysesoftware, sociale toepassingen en cloud. De afgelopen drie jaar waren er meer ontwikkelingen dan de vijftien jaar hiervoor. In historisch perspectief ontwikkelt ICT zich van een ondersteunende functie, naar een functie die het succes of falen van de organisatie bepaalt. Sterker nog, ICT wordt leidend bij de inrichting van de organisatie. Deze ontwikkeling kent drie fasen: * ICT 1.0: ICT-functie als technisch bolwerk. * ICT 2.0: ICT-functie als bruggenbouwer tussen business en ICT. * ICT 3.0: ICT-functie als integraal en strategisch onderdeel van de business. In de wereld van ICT 3.0 is digitaal werken en communiceren standaard onderdeel van het primaire proces. De klant staat centraal, fysieke en digitale dienstverlening versterken elkaar, er wordt een unieke klantervaring geboden en de producten en diensten innoveren met de wensen van klanten mee. Dit is voor veel organisaties nog een toekomstscenario. De functie van CIO evolueert mee, van CIO 1.0, naar CIO 2.0 en CIO 3.0. Van dienstverlenende functie met beperkte invloed (CIO 1.0 en 2.0) naar een vanzelfsprekende leiderschapsfunctie in de business (CIO 3.0). De CIO 3.0 richt zich op innovatie en business-transformatie om de digitale toekomst van de organisatie vorm te geven. Tegelijkertijd onderkent de CIO 3.0 de kracht van ICT-commodities en regelt de noodzakelijke beschikbaarheid, snelheid, wendbaarheid en schaalbaarheid van de ICT-omgeving als essentiële voorwaarde voor de business. Dit kan zelfs leiden tot het afschaffen van de interne ICT-afdeling.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

nog 1 op voorraad
13,60
Tweedehands Beetje gebruikt
6,30
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Als nieuw
7,05
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Beetje gebruikt
6,60
Jos van Rooyen, Jan Fokke Mulder
Project de Baas
nog 1 op voorraad
23,70
G. Wijers, D. Verhoef
De RfP voor IT-outsourcing
nog 1 op voorraad
9,55
nog 1 op voorraad
13,60
Tweedehands Beetje gebruikt
6,30
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Als nieuw
7,05
Remko van der Pols
Project management - ASL 2
Tweedehands Beetje gebruikt
6,60
Jos van Rooyen, Jan Fokke Mulder
Project de Baas
nog 1 op voorraad
23,70
G. Wijers, D. Verhoef
De RfP voor IT-outsourcing
nog 1 op voorraad
9,55

Anderen bekeken ook

Marjan Schils, Patricia Croese
Digitale transformatie
13,25
10,80
Matt Whyman
Gehackt
4,75
Dado van Peteghem, Jo Caudron
Digital transformation
9,70
Bruce Brooks Pfeiffer, Peter Gössel
Wright, Frank Lloyd
sorry, niet op voorraad
K.C.G. van Zijtveld, Jan Bommerez
Kun je een rups leren vliegen?
sorry, niet op voorraad