• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Begeleiden van actief leren

Theorie en praktijk van zelfsturing en samenwerking
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

21,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Begeleiden van actief leren
Begeleiden van actief leren
Als nieuw
21,50
ISBN
9789046907719
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2021
Aantal pagina’s
203

Waar gaat het over?

Actief leren is belangrijk voor de ontwikkeling van leerlingen. Leerlingen werken hierbij tegelijk aan kennisdoelen en aan de voor hun toekomst zo belangrijke ‘21e-eeuwse vaardigheden’. Zelfsturing en samenwerking zijn daarbij essentieel. Het aanleren van deze vaardigheden vraagt een coachende, begeleidende rol van de leerkracht. Hierbij is het geven van doelgerichte feedback een krachtig instrument om prestaties te verbeteren.

Begeleiden van actief leren geeft (toekomstige) leerkrachten inzicht in de bedoelingen van actief leren en biedt handreikingen voor de organisatie van actief leren en de begeleiding van leerlingen hierbij. Er is speciale aandacht voor het geven van feedback, het stimuleren van zelfstandigheid, ofwel zelfsturing en het stimuleren van samenwerking tussen leerlingen.

De helder opgebouwde uitgave omvat een goede theoretische onderbouwing, inzichten uit recent onderzoek en veel praktische voorbeelden en tips en is hierom eerder door het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek bekroond als beste verbinding tussen theorie en praktijk. De website bevat uniek videomateriaal met voorbeelden van feedback, checklists, een bronnenlijst en docentenmateriaal.

Dit boek is bedoeld voor studenten van de pabo en voor leerkrachten in het basisonderwijs die willen leren hun leerlingen beter te begeleiden tijdens actief leren, waarbij aandacht is voor de ontwikkeling van zelfsturing en samenwerking.

Linda van den Bergh is lector bij Fontys OSO. Zij is haar loopbaan gestart in het basisonderwijs als leerkracht en remedial teacher. Zij is gepromoveerd op het thema feedback tijdens actief leren. Anje Ros is lector bij Fontys Hogeschool Kind en Educatie. Zij heeft onderwijskunde gestudeerd en is gepromoveerd op het thema samenwerkend leren.

Lees verder

Recensies

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
6,30
Peter Teitler
Lessen in orde
Tweedehands Als nieuw
12,75
25% korting
nog 1 op voorraad
16,90
Tweedehands Beetje gebruikt
6,30
Peter Teitler
Lessen in orde
Tweedehands Als nieuw
12,75
25% korting
nog 1 op voorraad
16,90

Anderen bekeken ook

25% korting
4,75