• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

B inhoud Nederlands leerboek jeugdgezondheidszorg

Maak tweedehands je eerste keus
30% korting
4=3 actie

6,50

Hoe tweedehands wil je het hebben?
B inhoud Nederlands leerboek jeugdgezondheidszorg
B inhoud Nederlands leerboek jeugdgezondheidszorg
Echt gebruikt
6,50
ISBN
9789023241249
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2005
Aantal pagina’s
608

Waar gaat het over?

"Er is de laatste vijf jaar veel veranderd binnen de Jeugdgezondheidszorg (JGZ).
Sinds de uitvoering verankerd ligt in het Basistakenpakket (BTP), zijn consultatiebureaus en afdelingen JGZ verplicht de zorg aan de doelgroep 0-19 volgens dit BTP uit te voeren. De financiering van bepaalde zorgfuncties is onder de verantwoordelijkheid van gemeenten komen te vallen en dan is er natuurlijk de verschuiving van een aanbodgerichte naar een meer vraaggerichte en vraaggestuurde zorg. Tijd dus voor een grondige herziening van wat door de jaren heen is uitgegroeid tot hét standaardwerk over en voor de Nederlandse jeugdgezondheidszorg.

Net als bij de vorige drukken wordt de organisatie van de JGZ beschreven in deel A en richt dit deel, deel B, zich op de inhoudelijke kant. De uitgave opent met een inleidend hoofdstuk waarin een beschrijving wordt gegeven van de voornaamste ontwikkelingsgebieden van kinderen van 0 tot 19 jaar. In de vijf daarop volgende hoofdstukken wordt per leeftijdsfase een volledig beeld gegeven van de ontwikkeling. Elk hoofdstuk begint met een typering van de leeftijdsfase. Deze wordt gevolgd door een beschrijving van de normale groei en ontwikkeling en de invloed daarop van interne en externe milieufactoren. Aansluitend komen zaken aan de orde als leefstijl, mogelijke gezondheidsbedreigingen en het zorgsysteem. Ook deze keer sluit deel B af met een hoofdstuk over kinderen in bijzondere (probleem)situaties.

Ingegeven door de vele veranderingen binnen het werkveld is er ten opzichte van de vorige druk het nodige veranderd. Gebleven zijn de praktijkgerichte opdrachten, casuïstiek en prikkelende voorbeelden, nadrukkelijk gericht op de competenties die van de huidige JGZ-professional worden verwacht. Mede daardoor leent het boek zich – beter nog dan voorheen – voor zelfstudie door studenten op HBO- of academisch niveau. Ook is de uitgave als vanouds een uitstekend naslagwerk voor artsen, verpleegkundigen en andere beroepsgroepen werkzaam binnen de jeugdgezondheidszorg.

Onder redactie van M.M. Boere-Boonekamp, M. de Kuiper, L.C.F. Luttmer, M.B. Swagerman-van Hees, J. Zandt"
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook