• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

ACHTERKANT VAN DE MANAGEMENTRAGE

de essentie van het management opnieuw ontdekken
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

9,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
ACHTERKANT VAN DE MANAGEMENTRAGE
ACHTERKANT VAN DE MANAGEMENTRAGE
Beetje gebruikt
9,30
ISBN
9789071542879
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum

Waar gaat het over?

ACHTERKANT VAN DE MANAGEMENTRAGE 1e druk is een boek van Eccles uitgegeven bij Scriptum. ISBN 9789071542879 Managers worden tegenwoordig bestookt met modewoorden en nieuwe vormen van management die hen 'innovatief', flexibel' of 'excellent' moeten maken. Talloze managementgoeroes en adviseurs hebben flitsende adviezen gegeven die organisaties een aankomend Nieuw Tijperk zouden binnenstuwen. Helaas maken deze magische oplossingen hun beloften zelden waar, en leidt de jacht op de heilige graal van het management ons af van onze eigenlijke taak. In 'De achterkant van de managementrage' kijken de schrijvers verder dan het verbale geweld waarmee de huidige manager wordt bestookt. Zodoende ontdekken zij de tijdloze aspecten van effectief management. Zij zoeken niet naar wondermiddelen om bedrijven nieuw leven in te blazen, maar richten zich op de essentie van wat managersdoen: organisaties tot actie brengen. In plaats van te komen aanzetten met de zoveelste kant-en-klare 'oplossing', bieden zij een nieuwe manier van denken, een 'actieperspectief', waarbij de nadruk ligt op het oordeel van de individuele manager in zijn confrontatie met de voortdurende uitdagingen van het leven in een organisatie. De schrijvers beginnen met een bespreking van de invloed die de taal heeft op de vorming van onze perceptie van de managementwerkelijkheid; vervolgens bespreken zij de voorwaarden voor een effectief individueel handelen, en de rol die de individuele en de groepsidentiteit tegenwoordig op de wekplek spelen. Ten slotte verweven zij deze drie thema's tot onthullende nieuwe beoordelingen van bedrijfsstrategie tot het karakter van de organisatorische en maarschappelijke veranderingen. Op erudiete en uidagende wijze wordt de lezer uitgenodigd tot een andere manier van denken. Daarbij komen traditionele managementconcepten en enkele van onze urgentste huidige zorgen in een nieuw daglicht te staan. De lering die we uit dit alles kunnen trekken komt echter hier op neer: iedere manager is uiteindelijk zelf verantwoordelijk. Er zijn geen magische kaders of gouden grepen. Voor hen die bereid zijn de verantwoordelijkheid op zich te nemen biedt 'De achterkant van de managementrage' een rijkdom aan inzichten die hen zal bevrijden van de 'nieuwe' idee n, waardoor zij zich kunnen concentreren op het echte managen.
Lees verder

Recensies

0 recensies