• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Universele Ontwerpprincipes

125 manieren om het gebruiksgemak te bevorderen, de waarneming te beinvloeden, de aantrekkingskracht te vergroten, betere ontwerpbeslissingen te nemen en leerprocessen te verbeteren
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

21,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Universele Ontwerpprincipes
Universele Ontwerpprincipes
Als nieuw
21,85
ISBN
9789063692292
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIS Publishers BV
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
270

Waar gaat het over?

Herziene en bijgewerkte editie, met 25 additionele ontwerpprincipes.

Of het een marketingcampagne, een museumtentoonstelling, een videospel of een complex besturingssysteem betreft, steeds is het ontwerp ervan de culminatie van concepten en praktijken uit allerlei disciplines. Omdat niemand expert op elk gebied kan zijn, hebben ontwerpers altijd in verschillende bronnen en naslagwerken moeten zoeken naar de benodigde vakkennis en informatie - totdat dit boek zojuist verscheen. Universele ontwerpprincipes is het eerste interdisciplinaire naslagwerk voor ontwerpers.

In dit rijk geïllustreerde boek en overzichtelijk geordende boek worden de vormgevingsconcepten helder beschreven en voorzien van geïllustreerde voorbeelden uit de praktijk. Van de '80/20 regel' tot 'chunking', van de 'Babyface-factor' tot 'Ockhams scheermes' van de 'taille-heupverhouding' tot 'cognitieve dissonantie': u komt alles te weten over 100 veel voorkomende ontwerpprincipes.

* Het eerste complete naslagwerk voor ontwerpers in alle disciplines
* Combineert op iedere dubbele pagina de beschrijving van een gangbaar ontwerpprincipe met geïllustreerde praktijkvoorbeelden
* Behandelt de bouwstenen van ontwerptheorie voor disciplines variërend van grafisch ontwerp en architectuur tot vormgeving van gebruikersinterfaces

Dit baanbrekende naslagwerk is het standaardwerk voor ontwerpers, technici, architecten en studenten die hun expertise op het gebied van vormgeving willen verbreden en verbeteren.

William Lidwell is partner en hoofd Research & Development bij het Applied Management Sciences Institute. Kritina Holden is Human Factors Specialist bij Lockheed Martin Space Operations. Jill Butler is oprichter en directeur van Stuff Creators Design Studio. De auteurs wonen in Houston, Texas.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

4=3 actie
27,00

Recensies

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
25,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,10
Sandra Stewart
Grafisch ontwerpen
4=3 actie
14,45
Jam Visueel Denken
Inktober meets JAM
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,10
Jakob Hronek
Fancy Packaging
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,10
4=3 actie
nog 1 op voorraad
25,20
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,10
Sandra Stewart
Grafisch ontwerpen
4=3 actie
14,45
Jam Visueel Denken
Inktober meets JAM
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,10
Jakob Hronek
Fancy Packaging
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,10

Anderen bekeken ook

4=3 actie
15,75
B. Tonderau
Grids
4=3 actie
38,15
4=3 actie
24,10
4=3 actie
10,45
sorry, niet op voorraad