• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

100 Universele Design Principes

100 manieren om het gebruiksgemak te bevorderen, de waarneming te beiinvloeden, de aantrekkingskracht te vergroten, betere ontwerpbeslissingen te nemen en leerprocessen te verbeteren
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

27,00

Hoe tweedehands wil je het hebben?
100 Universele Design Principes
100 Universele Design Principes
Beetje gebruikt
27,00
ISBN
9789063691417
Bindwijze
Hardcover
Taal
Engels
Uitgeverij
BIS Publishers BV
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
216

Waar gaat het over?

Universele Ontwerpprincipes
Het eerste complete naslagwerk voor ontwerpers in alle disciplines
Combineert op iedere dubbele pagina de beschrijving van een gangbaar ontwerpprincipe met ge ustreerde praktijkvoorbeelden
Behandelt de bouwstenen van ontwerptheorie voor disciplines vari nd van grafisch ontwerp en architectuur tot vormgeving van gebruikersinterfaces
Of het nu gaat om een marketingcampagne, een museumtentoonstelling, een videospel of een complex besturingssysteem, steeds is het ontwerp ervan het resultaat van concepten en praktijken uit allerlei disciplines. Omdat niemand expert op elk gebied kan zijn, hebben ontwerpers altijd in verschillende bronnen en naslagwerken moeten zoeken naar de benodigde vakkennis en informatie-totdat dit boek verscheen.
Universele ontwerpprincipes is het eerste interdisciplinaire naslagwerk voor ontwerpers. In dit rijk ge ustreerde en overzichtelijk geordende boek worden de vormgevingsconcepten helder beschreven en voorzien van ge ustreerde voorbeelden uit de praktijk. Van de '80/20 regel' tot 'chunking', van de 'babyface-factor' tot 'Ockhams scheermes', van de 'taille-heupverhouding' tot 'congnitieve dissonantie': u komt alles te weten over 100 veel voorkomende ontwerpprincipes.
Dit baanbrekende naslagwerk zal het standaardwerk worden voor ontwerpers, technici, architecten en studenten die hun expertise op het gebied van vormgeving willen verbreden en verbeteren.
William Lidwell is partner en hoofd Research & Development bij het Applied Management Sciences Institute. Kritina Holden is Human Factors Specialist bij Lockheed Martin Space Operations. Jill Butler is oprichter en directeur van Stuff Creators Design Studio. De auteurs wonen in Houston, Texas.
MAPPING
MENTAAL MODEL
MIMICRY
MODULARITEIT
NABIJHEID
NORMALE VERDELING
OCKHAMS SCHEERMES
OMGEKEERDE PIRAMIDE
ONTWIKKELINGSCYCLUS
ONZEKERHEIDSPRINCIPE
OPERANTE CONDITIONERING
ORIENTATIEGEVOEL
PERFORMANCE VERSUS VOORKEUR
PLAATJES ZEGGEN MEER
PROTOTYPING
READABILITY
REDUNDANTIE
REGEL VAN DE DERDEN
RELATIE FIGUUR-ACHTERGROND
RESTRICTIES
ROUTEBEPALING
SATISFICING
SAVANNEHYPOTHESE
SCHAALEFFECT
SERI E POSITIE-EFFECT
SHAPING
SIGNAAL-RUISVERHOUDING
SIMILARITEIT
STAPSGEWIJZE INFORMATIEVERSTREKKING
SYMMETRIE
TAILLE-HEUPVERHOUDING
TOEGANKELIJKHEID
UITLIJNING
UITZICHT-BESCHUTTING
UNIFORME SAMENHANG
VEILIGHEIDSFACTOR
VERDEDIGBARE RUIMTE
VERGELIJKING
VERHALEN VERTELLEN
VERWACHTINGSPATROON
VERWERKINGSDIEPTE
VIJF KAPSTOKKEN
VON RESTORFF-EFFECT
VORM VOLGT FUNCTIE
WET VAN DE PREGNANTIE
WET VAN FITTS
WET VAN HICK
ZELF-SIMILARITEIT
ZICHTBAARHEID
ZWAKSTE SCHAKEL
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

4=3 actie
21,85

Recensies

0 recensies
Sandra Stewart
Grafisch ontwerpen
4=3 actie
14,45
Jam Visueel Denken
Inktober meets JAM
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,10
Jakob Hronek
Fancy Packaging
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,10
Rainer Zimmermann
Holistic retail design
30% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,40
Sandra Stewart
Grafisch ontwerpen
4=3 actie
14,45
Jam Visueel Denken
Inktober meets JAM
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,10
Jakob Hronek
Fancy Packaging
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,10
Rainer Zimmermann
Holistic retail design
30% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,40

Anderen bekeken ook

R. van Amerongen, R. van Amerongen
Retail And Interior Design
4=3 actie
13,20
Jos van den Broek
Beeldtaal
4=3 actie
9,50
4=3 actie
21,85
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad