• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Nieuwe business modellen

samen werken aan waardecreatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

6,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Nieuwe business modellen
Nieuwe business modellen
Echt gebruikt
6,30
ISBN
9789462200869
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIM Media BV
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
320

Waar gaat het over?

Duurzaamheid wordt volwassen. Mensen in de samenleving komen in beweging. Ze vinden dat het anders kan én moet. Zo ontstaan initiatieven rond thema's die er toe doen, zoals voedsel, energie en zorg. We noemen dat de opkomst van de WEconomy.

Het aantal initiatieven groeit, maar veel komen er niet tot volledige ontwikkeling. Dat is jammer, want zo verliest de maatschappij kostbare energie van mensen die een transitie naar een andere economie, een andere samenleving, helpen vormgeven. Samen 'werkenderweg' de toekomst van onderop vormgeven betekent een geweldige uitdaging. Duurzaamheid groeit niet aan bomen of struiken, maar moet door mensen georganiseerd worden, met elkaar én kundig. Dat is lastig.

De WEconomy organiseren vraagt om nieuwe manieren van met elkaar omgaan, vraagt om nieuwe transactiemodellen, om nieuwe business modellen. In de afgelopen drie jaar is door Jan Jonker (hoogleraar Duurzaamheid aan de Radboud Universiteit Nijmegen) met verschillende groepen mensen gewerkt aan onderzoek naar nieuwe business modellen (NBMs).

De kern van een NBM is om samen waarde te organiseren en opbrengsten te delen. NBMs bieden een manier van organiseren waarin het niet alleen gaat om geld, maar ook om andere waarden. Een business model dat het mogelijk maakt wederzijds waarde te delen. De WEconomy, dat zijn wij!

Samen met ruim dertig coauteurs zijn deze inzichten uitgewerkt in dit prachtig vormgegeven lees en doe-het-zelf-boek. Het resultaat biedt een leidraad om te komen tot een volwaardig alternatief voor conventionele business modellen. Iedereen kan hiermee aan de slag om zelf een NBM op te zetten of aan te scherpen, zodat duurzame initiatieven wél succesvol van de grond komen. Het boek biedt achtergrondinformatie, een scala aan voorbeelden, tips en checklists.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

26,15
Jean-Pierre Thomassen
De customer delight strategie
40,80
Alexander Osterwalder
Business model generatie
14,25
Sam Conniff Allende
Be More Pirate
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Jean-Pierre Thomassen
Customer delight in 5 stappen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad