• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

'Human service' in veelvoud

een typologie van dienstverlenende organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

8,10

Hoe tweedehands wil je het hebben?
'Human service' in veelvoud
'Human service' in veelvoud
Echt gebruikt
8,10
ISBN
9789066652507
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Swp
Jaar van uitgifte
1997
Aantal pagina’s
175

Waar gaat het over?

'Human service' in veelvoud 4e druk is een boek van Marja Gastelaars uitgegeven bij Uitgeverij S.W.P. B.V.. ISBN 9789066652507 Wat hebben een ziekenhuis, de rechtbank, een supermarkt, een voetbalclub, een thuiszorgorganisatie en een accountancybureau met elkaar gemeen? Het antwoord is op zichzelf eenvoudig: het zijn allemaal dienstverlenende organisaties. Ze hebben allemaal te maken met specifieke transacties van uitvoerenden met in de organisatie aanwezige klanten. En ze hebben inmiddels allemaal hun 'klant'- of 'vraaggerichtheid' hoog in het vaandel staan! Echter, deze organisaties verschillen ook van elkaar. Die verschillen in kaart brengen vormt de inzet van dit boek. In deel I wordt gesproken over de legitimiteit, de maatschappelijke verwachtingen waar de verschillende dienstverlenende organisaties aan moeten voldoen. Die verwijzen in het ene geval naar de professionele kwaliteit, in het andere naar rechtsgelijkheid en rechtszekerheid of bijvoorbeeld naar een zo groot mogelijke omzet. Deel II gaat over het primaire proces: de verschillende transacties met de klant. Die kunnen kortstondig en oppervlakkig zijn maar ook ingrijpend of langdurig. Bovendien kan de positie van de uitvoerenden belangrijk verschillen, van autonome professionals tot ingelijfde 'radertjes in de machine'. In deel III over structuur en aansturing komt de vraag aan de orde hoe het management richting geeft aan de alledaagse activiteiten van de verschillende organisaties. Wat is daarbij de betekenis van de service management modes van deze tijd: de op standaardisering gerichte 'McDonaldisering' en de 'individualiseringsvariant', die juist gericht is op de verdieping van de relatie met individuele klanten? Zo brengt het boek op gedegen wijze de verschillen tussen dienstverlenende organisaties in kaart. Het biedt bovendien handvatten voor een vertaling van de eigentijdse dienstverleningsmodes naar uiteenlopende dienstverleningspraktijken.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Sociologie

Midas Dekkers
De thigmofiel
4=3 actie
5,00
B.E. Chabot
Auto-Euthanasie
4=3 actie
30,00
B.E. Chabot
Auto-Euthanasie
4=3 actie
28,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,30
F.C.P.P. Spierings
Op eigen kracht dr 1
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,10
Midas Dekkers
De thigmofiel
4=3 actie
5,00
B.E. Chabot
Auto-Euthanasie
4=3 actie
30,00
B.E. Chabot
Auto-Euthanasie
4=3 actie
28,45
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,30
F.C.P.P. Spierings
Op eigen kracht dr 1
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,10