• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De professionele communicatieafdeling / Communicatie Dossier / 030

Communicatie als managementpijler
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting

10,85 5,42

Hoe tweedehands wil je het hebben?
De professionele communicatieafdeling / Communicatie Dossier / 030
De professionele communicatieafdeling / Communicatie Dossier / 030
Als nieuw
5,42
501300707
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789013059588
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina's
157

Waar gaat het over?

Omschrijving

Auteurs Vera de Witte en Iris Bogers geven in deze publicatie hun visie op de toekomst van de communicatiefunctie. Zij zien de communicatieafdeling als strategische managementpartner, die bij uitstek in staat is organisatie en omgeving met elkaar te verbinden. Communicatie als managementpijler. Professionalisering van de communicatieafdeling is hiervoor wel noodzakelijk.

Deze professionalisering betreft het overstijgen van de eigen discipline door te denken in managementvraagstukken en vanuit deze vraagstukken de communicatievisie en de afdeling vorm te geven. Vanuit het 'professionaliseringkwadrant' geven zij handreikingen voor visieontwikkeling, het inrichten van de afdeling, het verkrijgen van draagvlak en positie en het meten en afleggen van verantwoording. Daarbij kijken zij ook naar aanpalende disciplines, zoals ICT, HRM en Marketing. Tot slot benoemen zij de succesfactoren voor de professionele communicatiefunctie, die zij de 'tien gouden professionaliseringsregels' noemen.

De kracht van dit dossier is de bemoediging die ervan uit gaat. Communicatie wordt steeds belangrijker en het is aan ons, communicatieprofessionals, de bal in te koppen. Die strategische positie ligt in ons bereik. Randvoorwaarden die nog niet of niet toereikend zijn, kunnen worden gecreëerd. Tactisch handelen en concrete resultaten leiden tot waardering en concrete bijdragen. Het gaat verder om visie, creativiteit, overtuigingskracht en daadkracht.

Met deze publicatie nodigen De Witte en Bogers vakgenoten uit om met hen de handschoen tot verdere professionalisering op te pakken. Eén van de geïnterviewde vakgenoten verwoordt het zo: "Communicatieprofessionals zijn doordrongen van de strategie van het bedrijf, weten welke strategische bijdrage communicatie aan deze strategie levert en hebben zin om iets neer te zetten".
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
Tweedehands Beetje gebruikt
12,15
80,65
76,70
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
Tweedehands Beetje gebruikt
12,15
80,65
76,70

Anderen bekeken ook

50% korting
3,92
K. van den Brink
Communicatiemanagement
50% korting
5,00
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Diddo van Zand, Karen Knispel
Zakelijke communicatie / Mondeling
Geef me een seintje
Geef me een seintje