• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatieprofessionals en ethiek

morele communicatievraagstukken in organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

5,05

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Communicatieprofessionals en ethiek
Communicatieprofessionals en ethiek
Beetje gebruikt
5,05
ISBN
9789059315891
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Boom Lemma Uitgevers
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
249

Waar gaat het over?

Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele communicatie. Die handvatten bestaan uit modellen en stappenplannen voor ethische reflectie en ethisch redeneren. Hiermee is morele besluitvorming met meer kennis en vaardigheid binnen handbereik. Er is gekozen voor een brede aanpak. Daardoor komen veel belangrijke aspecten van communicatie-ethiek op een gedegen en samenhangende wijze aan de orde: bedrijfsethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethische theorieën, morele communicatietheorieën, bedrijfscultuur, morele ontwikkelingstheorieën, de organisationele communicatie-ethiek van interculturele en multiculturele communicatie en praktische toepassingen van ethische theorieën. Het eerste deel behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In het tweede deel worden relevante ethische uitgangspunten en theorieën besproken. Het derde deel beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. Tot slot worden in het vierde deel handvatten ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle vier de delen sluiten af met vragen en opdrachten.
Lees verder

Recensies

0 recensies
30% korting
50% korting
S.I. Brennecke
Media en publiek
nog 1 op voorraad
4,60
M. Vos, H. Schoemaker
Geintegreerde Communicatie
nog 1 op voorraad
5,00
Tweedehands Als nieuw
5,45
[{:name=>"Irma Onrust"
Communicatie compleet
nog 1 op voorraad
11,40
30% korting
50% korting
S.I. Brennecke
Media en publiek
nog 1 op voorraad
4,60
M. Vos, H. Schoemaker
Geintegreerde Communicatie
nog 1 op voorraad
5,00
Tweedehands Als nieuw
5,45
[{:name=>"Irma Onrust"
Communicatie compleet
nog 1 op voorraad
11,40

Anderen bekeken ook

50% korting
5,45
4,75
50% korting
4,60
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
22,55
Nico de Leeuw, Jan Merton
Communicatie en Ethiek
sorry, niet op voorraad