• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatieprofessionals en ethiek

morele communicatievraagstukken in organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

7,85 3,92

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Communicatieprofessionals en ethiek
Communicatieprofessionals en ethiek
Beetje gebruikt
3,92
881200018
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789059315891
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina's
249

Waar gaat het over?

Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele communicatie. Die handvatten bestaan uit modellen en stappenplannen voor ethische reflectie en ethisch redeneren. Hiermee is morele besluitvorming met meer kennis en vaardigheid binnen handbereik.

Er is gekozen voor een brede aanpak. Daardoor komen veel belangrijke aspecten van communicatie-ethiek op een gedegen en samenhangende wijze aan de orde: bedrijfsethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethische theorieën, morele communicatietheorieën, bedrijfscultuur, morele ontwikkelingstheorieën, de organisationele communicatie-ethiek van interculturele en multiculturele communicatie en praktische toepassingen van ethische theorieën.

Het eerste deel behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In het tweede deel worden relevante ethische uitgangspunten en theorieën besproken. Het derde deel beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. Tot slot worden in het vierde deel handvatten ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle vier de delen sluiten af met vragen en opdrachten.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
Tweedehands Beetje gebruikt
12,15
80,65
76,70
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
Tweedehands Beetje gebruikt
12,15
80,65
76,70

Anderen bekeken ook