• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Kiezen voor communicatie

Kernbegrippen van professionele communicatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789089538086
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina's
144

Waar gaat het over?

Professionele communicatie is een boeiend, breed en uitdagend vakgebied. Wie kiest voor een opleiding binnen het communicatievak of wie gaat werken 'in de communicatie', heeft een goede theoretische en praktische basis nodig. Dit boek wil die basis bieden aan de hand van een toegankelijk schema: de COMpositie. Dit schema bevat de begrippen die binnen opleiding en beroepspraktijk de kern van het communicatievak vormen: Visie, Organisatie, Publieksgroepen, Content, Connect, Context en Aanpak.

Na een korte uitleg over het schema worden de kernbegrippen in opeenvolgende hoofdstukken nader uitgewerkt. Hierbij staat de professionele invulling van communicatie centraal: communicatie voor, vanuit of met organisaties. Dat is beroepsmatige communicatie die doordacht, verantwoord, aansprekend en effectief moet zijn. Een mooi vak met een creatieve, conceptuele kant waarin aantrekkelijke teksten en beelden worden gemaakt en verbindingen worden gelegd. Maar er is ook de zakelijke kant van opdrachtgevers, budgetten en planning.

De inhoud van het boek is gekoppeld aan een verdiepende website, te raadplegen via www.kiezenvoorcommunicatie.nl. Op deze kennisbank zijn allerlei begrippen, modellen, theorieën en ontwikkelingen die in het boek worden genoemd, nader te bestuderen. Het boek behandelt de hoofdlijnen, de kennisbank biedt een aanvullende, rijk gevulde bron van achtergronden.

Kiezen voor communicatie is niet alleen interessant voor hbo-studenten Communicatie & Media, maar ook voor de professional die zich gaat focussen op of laat bijscholen in Communicatie, PR en Voorlichting.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
B. van der Laaken
Presentation techniques
25% korting
6,90 5,17
René Boonstra
Storytelling
Tweedehands Als nieuw
34,55
Theo Hendriks
Corporate Stories
Tweedehands Als nieuw
10,95
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
B. van der Laaken
Presentation techniques
25% korting
6,90 5,17
René Boonstra
Storytelling
Tweedehands Als nieuw
34,55
Theo Hendriks
Corporate Stories
Tweedehands Als nieuw
10,95

Anderen bekeken ook

20,30
10,80
7,45
Jaap Luikenaar
Het grote lobbyboek
12,55
11,65
23,55
15,85
Jochum de Graaf
Het mediaboek
50% korting
1,95
Sigrid van Iersel
Lenig denken
Geef me een seintje
Rienk Stuive
Procesmanagement
Geef me een seintje
Geef me een seintje