Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Interne communicatie voor de professional

Naar een interactie-visie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

15,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Interne communicatie voor de professional
Interne communicatie voor de professional
Beetje gebruikt
15,90
844201474
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789023257103
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina's
316

Waar gaat het over?

Veranderingen in de samenleving, in organisaties én bij medewerkers, laten overtuigend zien dat eenrichtingsverkeer in de communicatie niet langer voldoende is. Dialoog is de realiteit van vandaag en morgen. Ook in organisaties wordt heel wat gecommuniceerd. Niet iedereen is daarin even succesvol. Interne communicatiespecialisten kunnen met name managers helpen om effectiever te communiceren. Met als resultaat een ‘communicatievere organisatie’. Maar vaak concentreren de interne communicatiespecialisten zich slechts op het informeren van medewerkers: als His Master’s Voice verwoorden ze de boodschap van de top. Terwijl ze diep in hun hart weten dat dat niet de kern is van interne communicatie. In deze volledig herziene editie van 'Interne communicatie voor de professional' laat Erik Reijnders zien dat het ook anders kan. Daartoe introduceert hij een andere kijk op communicatie. Vanuit de interactie-visie kunnen (senior) communicatieprofessionals groeien van werken met middelen naar werken met mensen, van ‘his master’s voice’ naar ‘his master’s coach’. Gezamenlijke betekenisgeving in dialoog en interactie staat hierbij centraal. Het boek is opgebouwd uit twee delen: In deel I staat de professie centraal. Het beschrijft twee basisvisies op interne communicatie: de actie-visie en de interactie-visie. Daarnaast is er veel aandacht voor het omgaan met het kernvraagstuk: hoe beter ‘in positie te komen’ bij het management. Deel II is een zeer praktische vertaling van de interactie-visie. Drie hoofdstukken geven antwoord op de vragen: hoe help je managers zodat zij zélf effectiever communiceren, hoe stimuleer je de dialoog in groepen en hoe kun je veranderingen interactiever maken? De vele voorbeelden, werkvormen, gespreksprotocollen en checklists maken van Interne communicatie voor de professional een uitermate praktisch handboek, gefundeerd op het sociaal constructivisme. Het is vooral bestemd voor (interne) communicatiespecialisten, cursisten in communicatieberoepsopleidingen en afstuderenden in HBO-/WO-Communicatie.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Jan de Geus
Waarom? Daarom!
nog 1 op voorraad
5,45
Chip Heath
De plakfactor
nog 1 op voorraad
10,45
Tweedehands Beetje gebruikt
30,75
Tweedehands Echt gebruikt
30,75
nog 1 op voorraad
4,75
Jan de Geus
Waarom? Daarom!
nog 1 op voorraad
5,45
Chip Heath
De plakfactor
nog 1 op voorraad
10,45
Tweedehands Beetje gebruikt
30,75
Tweedehands Echt gebruikt
30,75
nog 1 op voorraad
4,75