Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

4,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Echt gebruikt
4,95
1070900452
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789046900819
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina's
294

Waar gaat het over?

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat verschillen in cultuur automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In dit boek wordt een overzicht gegeven van theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in communicatie die daaruit voortvloeien, zowel verbaal als non-verbaal. Uitgangspunt daarbij is een vergelijking van Nederland en Vlaanderen, twee gebieden die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en Aziatische, Arabische en Afrikaanse culturen. De talrijke voorbeelden en oefeningen in Culturele waarden en communicatie maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen en zelf effectiever intercultureel te communiceren en samen te werken met of leiding te geven aan mensen uit verschillende culturen. Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die in zijn opleiding of beroep te maken heeft met mensen van andere cultuurgroepen. Het boek is ook interessant voor professionals die werken in internationaal opererende organisaties en organisaties die met lokale diversiteit te maken hebben. Dit intercultureel management staat centraal in het laatste hoofdstuk, waarin onder andere HRM, conflicthantering en bedrijfsethiek aan de orde komen. Op de website is ondersteunend materiaal te vinden. Marie-Thérèse Claes is verbonden aan het Institut Catholique des Haute Etudes Commerciales in Brussel en de Université Catholique de Louvain-la-Neuve, en zij werkte aan de Business Faculty van de Asian University in Thailand. Marinel Gerritsen is hoogleraar Interculturele Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Als nieuw
24,20
70% korting
10,00 3,00
40% korting
nog 1 op voorraad
4,00 2,40
nog 1 op voorraad
26,90
nog 1 op voorraad
13,00
Tweedehands Als nieuw
24,20
70% korting
10,00 3,00
40% korting
nog 1 op voorraad
4,00 2,40
nog 1 op voorraad
26,90
nog 1 op voorraad
13,00

Anderen bekeken ook

Simon Knepper
De vrijheidsillusie
7,00
Y.H. Gramsbergen-Hoogland, M.A.J. Deveer
Persoonlijke kwaliteit
Geef me een seintje
Madelief Hohé, Georgette Koning
Haute Couture. Voici Paris
Geef me een seintje
C. Bliekendaal, T. van Vught
Marketingoriëntatie
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Jamie Oliver
Jamie s dinners
Geef me een seintje