• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief

Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

18,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Culturele waarden en communicatie in internationaal perspectief
Als nieuw
18,95
ISBN
9789046905272
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina’s
333

Waar gaat het over?

Cultuur en communicatie zijn zo nauw met elkaar verweven dat cultuurverschillen automatisch leiden tot verschillen in communicatie. In Culturele waarden en communicatie wordt een overzicht gegeven van actuele theorieën over cultuurverschillen en de verschillen in verbale en non-verbale communicatie die daaruit voortvloeien. Uitgangspunt van het boek is een vergelijking tussen Nederland en Vlaanderen, die wel dezelfde taal maar niet dezelfde cultuur hebben. De verschillen tussen beide culturen worden vervolgens vergeleken met andere Europese culturen en de culturen van het Midden-Oosten, Azië en Afrika. Ook intercultureel management komt aan bod, waarbij cultuurverschillen in een zakelijke context besproken worden. De talrijke voorbeelden en oefeningen maken je bewust van je eigen cultuur en van de problematiek van interculturele communicatie. Hierdoor leer je de communicatie van andere culturen beter te begrijpen, zelf effectiever intercultureel te communiceren en synergie uit cultuurverschillen te halen. Relevante nieuwe theorieën zijn verwerkt. In de paragrafen 2.3.3.3 en 4.2.3.3 bespreken we de waarde soberheid versus hedonisme (restraint versus indulgence) en het effect ervan op sectoren van het leven als gezin, onderwijs, werk. In hoofdstuk 7 wordt besproken wat deze nieuwe waarde betekent voor intercultureel management en gaan we in op de resultaten van GLOBE, het Global Leadership and Organizational Behavior Effectiveness project (paragraaf 7.7). In deze editie wordt meer aandacht besteed aan interculturele communicatie met migranten dan in vorige edities. Waar mogelijk is cijfermateriaal van de waarden van bewoners van migrantenlanden als Syrië, Irak, Afghanistan toegevoegd in hoofdstuk 2. In hoofdstuk 6 zijn paragrafen toegevoegd over cultuuraanpassing van langetermijnmigranten zoals vluchtelingen (paragraaf 6.2.2) en gaan we in op de kenmerken van migrant en communicatiepartners in het gastland die een succesvol verblijf van de migrant bevorderen (paragraaf 6.3). De didactische aanpak van de paragrafen waarin we de waarden (paragraaf 2.3) bespreken, zijn volgens hetzelfde stramien opgezet: bewustwordingsoefening, uitleg van de waarde, overzicht van de geografische spreiding van de waarde, overzicht van de consequenties van de waarde voor algemene normen, familie, onderwijs en werk, oefeningen om na te gaan of de theoretische stof verwerkt is en in de praktijk toegepast kan worden. Literatuurverwijzingen, oefeningen en cijfermateriaal zijn geactualiseerd. Het docentenmateriaal is uitgebreid met extra oefeningen met mogelijke antwoorden voor de hoofdstukken 4, 5 en 7. Culturele waarden en communicatie is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met andere cultuurgroepen. Denk aan studenten die een vreemde taal studeren en zich voorbereiden op een verblijf of carrière in het buitenland, en Neerlandici en andere professionals met een internationale carrière of een functie waarin met migranten wordt gecommuniceerd. Marinel Gerritsen is emeritus hoogleraar Interculturele bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Marie-Thérèse Claes is verbonden aan de ICHEC Brussels Management School, de Université catholique de Louvain en het Asian Institute of Technology.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
Culturele Waarden En Communicatie In Int
4,75

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Tweedehands Als nieuw
8,10
Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede
Allemaal andersdenkenden
Tweedehands Echt gebruikt
15,60
nog 1 op voorraad
33,35
M. van der Hagen, A. Johannes
Ali in wonderland
nog 1 op voorraad
5,00
Jacob Vossestein
Vreemd volk
nog 1 op voorraad
5,45
Tweedehands Als nieuw
9,10
Tweedehands Als nieuw
8,10
Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede
Allemaal andersdenkenden
Tweedehands Echt gebruikt
15,60
nog 1 op voorraad
33,35
M. van der Hagen, A. Johannes
Ali in wonderland
nog 1 op voorraad
5,00
Jacob Vossestein
Vreemd volk
nog 1 op voorraad
5,45
Tweedehands Als nieuw
9,10

Anderen bekeken ook

Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede
Werken met cultuurverschillen
12,30
Julliëtte Vermaas
Communicatie Met Ouders
9,20
Marinel Gerritsen, Marie-Thérèse Claes
Culturele Waarden En Communicatie In Int
4,75
4,75
Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede
Allemaal andersdenkenden
14,20
P. Linnenbank, I. Speelman-Tjoeng
Culturele Diversiteit en Assesment
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad