• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Basisboek Interne communicatie

Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

4,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Basisboek Interne communicatie
Basisboek Interne communicatie
Beetje gebruikt
4,85
ISBN
9789023242192
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
393

Waar gaat het over?

"Interne Communicatie is voor veel organisaties een aandachtspunt in het beleid. Terecht, want intern je zaakjes op orde hebben is een voorwaarde om extern (nog) beter te kunnen presteren. In het Basisboek Interne Communicatie maak je kennis met de essentie van interne communicatie. Het is eveneens een praktisch bruikbare inleiding om de communicatie in een organisatie(-onderdeel) te verbeteren.

De geheel herziene editie van het Basisboek is opgebouwd uit drie delen.

Deel I beschrijft de context: een kennismaking met organisaties, met cultuur en met veranderingen in organisaties.

Deel II besteedt aandacht aan communicatie in organisaties. Er staan twee visies op interne communicatie centraal: de actie-visie en de interactie-visie. Uiteraard is daarin ook aandacht voor digitale interne communicatie.

Vervolgens komen in Deel III vijf kernelementen aan de orde:

onderzoek naar interne communicatie
beleid en organisatie van interne communicatie
managers communicatiever maken
veranderingen communicatiever maken
adviseren over interne communicatie www.internecommunicatie.vangorcum.nl
Bij het boek hoort vanaf januari 2011 bovengenoemde website. Docenten en studenten vinden daar aanvullend materiaal, zoals bijvoorbeeld actuele casuïstiek en opdrachten per hoofdstuk. De website wordt regelmatig geactualiseerd. Basisboek Interne Communicatie bevat vele voorbeelden en checklists. Het is vooral bestemd voor hbo-studenten Communicatie en cursisten van beroepsopleidingen Communicatie.

Erik Reijnders is zelfstandig communicatie- en organisatieadviseur te Zeist. Hij houdt zich bezig met het professionaliseren van communicatiespecialisten en het interactiever maken van veranderingen in organisaties. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over interne communicatie en veranderingen."
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Recensies

0 recensies
Rob van Vuure
Het lingeriedenken
4=3 actie
6,00
Marike van den Berg
Effectieve tweegesprekken
4=3 actie
15,50
4=3 actie
26,95
Raymond Godding
Organiseren Met Zin
30% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,50
Rob van Vuure
Het lingeriedenken
4=3 actie
6,00
Marike van den Berg
Effectieve tweegesprekken
4=3 actie
15,50
4=3 actie
26,95
Raymond Godding
Organiseren Met Zin
30% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,50

Anderen bekeken ook

4=3 actie
5,00
4=3 actie
7,50
4=3 actie
17,45
4=3 actie
5,55
Jaap van der Grinten
Mind the gap
4=3 actie
9,25
4=3 actie
14,40
30% korting
4=3 actie
6,60
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad